کد خبر: ۷۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 19 January 2019

 

حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در بهمن ماه 97 و مهرماه 98 در دو بخش انجام می شود.

وی افزود: بخش اول شامل پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی برای بهمن ماه 97 است که اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش، شرایط و ضوابط داوطلبان، نحوه درخواست پذیرش از دانشگاه ها، مدارک و سوابق مورد نیاز در روز سه شنبه 25 دی ماه 97 به انضمام کد رشته محل ها بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تعداد کد رشته محل ها و ظرفیت های پذیرش، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در نیمسال بهمن ماه 97 در 8 هزار و 771 کد رشته محل با ظرفیت پذیرش 390 هزار انجام می شود.

به گفته توکلی، بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان علاقمند می توانند به منظور اطلاع از رشته های تحصیلی و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو به جداول حاوی اطلاعات رشته محل های موسسات آموزشی مورد علاقه خود با به همراه داشتن مدارک و در نظرگرفتن موارد مشخص شده از امروز شنبه 29 دی ماه جاری تا 10 بهمن به سایت موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو مراجعه کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت نام در پذیرش مهرماه 97 تنها امکان پذیرش دارد و رشته محل های منتشر شده شامل کد رشته محل های این رشته های خالی مانده از دانشجو است؛ بنابراین، شامل سایر رشته محل های دوره های روزانه، نوبت دوم(شبانه) و دوره هایی نیست که پذیرش آنها بر اساس سوابق تحصیلی بوده و ظرفیت های آنها تکمیل شده است.

توکلی در مورد پذیرش داوطلبانی که در مهرماه امسال دانشجوی دانشگاه دیگری شده اند و قصد شرکت در پذیرش بدون آزمون دارند نیز، تاکید کرد: افرادی که پیشتر در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون سال 97 در مرحله اعلام نتایج شهریورماه، تکمیل ظرفیت یا پذیرش نیمه متمرکز قرار گرفته اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت نام باشند و پذیرفته شوند، قبولی قبلی آنها لغو می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار