کد خبر: ۷۰۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 19 January 2019

رییس سازمان بهشت زهرا نشست کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نرخ قبور در بهشت زهرا را اعلام کرد و گفت که اطلاعات منتشر شده درباره قبرهای نجومی واقعیت ندارند.

به گزارش ایسنا، سعید خال در نشست کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران واگذاری قبور در بهشت زهرا را سیستماتیک و بر اساس نرخ مصوب خواند و گفت: اطلاعات مربوط به واگذاری‌های انجام‌گرفته و مالکیت قبور در سامانه عروجیان که متعلق به این سازمان است، ثبت می‌گردد.

وی افزود: واگذاری قبور به متقاضیان در سازمان بهشت زهرا، کاملا مطابق با نرخ مصوب در شورای شهر تهران صورت می‌گیرد و خرید و فروش‌های خارج از تعرفه‌های مصوب که بعضا اخبار آن در فضای رسانه‌ای انتشار می‌یابد اتفاق نمی‌افتد.

به گفته خال، بنابر مصوبه شورای شهر، نرخ واگذاری قبور تا پایان سال ۹۷ در فاز یک۱ بهشت زهرا حداکثر ۱۶میلیون تومان، در فاز ۲ بهشت زهرا حداکثر ۹ میلیون تومان و در فاز ۳ بهشت زهرا حداکثر ۴/۵ میلیون تومان تعیین شده است که بهشت زهرا به این قیمت پایبند است و حتی بیشتر این موارد با تخفیف 20 درصدی به مراجعان واگذار شده است و اطلاعات منتشر شده درباره قبرهای نجومی واقعیت ندارند.
خال همچنین تاکید کرد: سازمان بهشت زهرا در فاز ۳ بهشت زهرا، تا ۷۰ درصد ظرفیت قطعات، طبقه زیرین قبر را به‌رایگان و طبقات فوقانی را به‌قیمت یک‌میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با مسئولان بهشت زهرا، با موضوع بررسی وضعیت سازمان بهشت زهرا در برقراری شفافیت اطلاعاتی و همچنین برنامه‌های این سازمان درجهت هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان، در محل سازمان بهشت زهرا برگزار شد .

پس از بازدید از بخش اورژانس و پذیرش بهشت زهرا، جلسه‌ای با حضور بهاره آروین، مسئولان بهشت زهرا، نمایندگان معاونت مالی و اقتصاد شهری و نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد. در این جلسه بر اساس هماهنگی بین مسئولان بهشت زهرا و کمیته شفافیت توافق شد تا کمیته شفافیت نیز سامانه عروجیان و بانک اطلاعات قبور سازمان بهشت زهرا را مورد بررسی قرار داده و صحت گزارش ارائه‌شده توسط سازمان بهشت زهرا از عملکرد این سازمان را مورد ارزیابی قرار دهد.

همچنین در راستای ارائه اطلاعات آنلاین و شفافیت در بهشت زهرا، قرار شد تا سازمان بهشت زهرا آمار مربوط به تعداد پذیرش روزانه در بهشت زهرا را به‌صورت آنلاین و به تفکیک جنسیت روی وبسایت خود منتشر نماید.

از آنجا که بخشی از قراردادهای بهشت زهرا در سامانه قراردادهای شهرداری و سامانه جامع ثبت نشده است، پایگاه داده‌ای این دو سامانه را دچار نقص و مغایرت اطلاعاتی کرده است و در این جلسه مقرر شد تا سازمان بهشت زهرا تا پایان دی‌ماه نسبت به تکمیل اطلاعات قراردادهای خود در سامانه قراردادها و رفع مغایرت‌های اطلاعاتی آن با سامانه مالی اقدام کند و در پایان این ماه امکان ایجاد قرارداد جدید در سامانه جامع مالی برای این سازمان حذف شود تا دسترسی این سامانه به اطلاعات قراردادهای سازمان بهشت زهرا فقط از طریق ارتباط سیستمی با سامانه قراردادها ممکن باشد.بنا بر اعلام روابط عمومی شورای شهر، همچنین در این جلسه برای ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان قرار شد تا سازمان فاوا در تعامل با سازمان بهشت زهرا به انتشار عمومی اطلاعات مکانی متوفیان و قبور ازطریق انتشار API قدام کند تا دسترسی دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های وب و موبایل نیز به این اطلاعات فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار