امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات باید بتواند نخبه ها را بر مسند کار آورد ، در غیر این صورت مردم سالاری ما با غربی ها هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 18 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: حالا که به برکت انقلاب اسلامی از مرحله نداشتن انتخابات گذشته ایم، وظیفه بزرگ ما این است با اندیشیدن تدابیری علاوه بر تضمین سلامتی انتخابات ، حاصل آن را به گونه ای رقم بزنیم که مجلس عصاره فضایل و توانمندی های ملت باشد.

وی با بیان اینکه جای تاسف است اکنون به جای مطالب مهم و خطیر ، مسائلی مانند استانی شدن انتخابات مطرح می شود، اظهار داشت: موارد مهم باید در طرح جامع انتخابات لحاظ شود و گرنه انتخابات در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود.

امام جمعه اردبیل به تصمیم دولت مبنی بر ارائه لایحه جامع انتخابات تا 2 هفته آینده به مجلس اشاره کرد و گفت: شایسته است همه نخبگان و کارشناسان در آسیب شناسی انتخابات و رساندن آن به تراز انقلاب اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: در لایحه باید آورده شود که نماینده حق عزل و نصب و یا دخالت در عزل و نصب مدیران را نداشته باشد چرا که مدیریت ، حساس ترین موضوع در شکست و عقب ماندگی و یا پیشرفت کشور است و تمام کشورها با مدیریت موفق به جایی رسیده اند و یا با مدیریت نالایق تباه شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امکان دخالت نماینده در عزل و نصب ها جریان عظیم چاپلوسی و تملق را در جامعه به راه می اندازد و افراد متملق به امیدی که شاید در آینده به نوایی و مقامی برسند، به ستادهای نامزدهای انتخابات رفت و آمد می کنند.

وی افزود: دادن این حق به نمایندگان همچنین باعث می شود معاملات بزرگ انجام گیرد و از حالا فرماندار ، بخشدار و رییس دانشگاه تعیین می شود.

امام جمعه اردبیل همچنین اظهار کرد: باز بودن دست نماینده در عزل و نصب مدیران شایسته سالاری را به هم می زند ، انگیزه برای تلاش صحیح برای پیشرفت را از بین می برد ، باعث پرورش انسان های متملق و چاپلوس شده و سبب صرف بیت المال در مسیر شخصی می گردد.

وی افزود: انتخابات کشور ما برخلاف بسیاری از کشورها مهندسی شده نیست و به معنای واقعی انتخابات است یعنی نتیجه بطور کاملا پیش بینی شده نیست.

امام جمعه اردبیل همچنین در بخش دیگری از خطبه ها گفت: سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده لایحه تقسیمات کشوری تقدیم دولت شد و در آن 20 پیشنهاد برای تاسیس شهر ، بخش و شهرستان جدید به هیات دولت ارائه شده است.

وی از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان خواست از حق این استان در تبدیل تعدادی از شهرها از جمله اصلاندوز ، هشتجین ، جعفرآباد ، انگوت ، رضی ، هیر و آبی بیگلو که قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را دارند، دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت روز جهانی مسلمانان آذری گفت: 19 ژانویه نقطه عطفی در تاریخ ایران و آذربایجان است در چنین روزی اهالی مسلمان آذربایجان با اظهار تعلق به وطن مادری و تاریخی و به هویت دینی خود سیم خاردارها را شکسته و با اشک شوق پا به خاک پاک ایران اسلامی گذاشتند و ثابت کردند حتی تبلیغات 200 ساله ابرقدرت ها در اصل و اساس آنها تاثیرگذار نیست.
وی همچنین از شهدای 20 ژانویه که شهدای استقلال آذربایجان هستند، تجلیل کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار