به گزارش تابناک اردبیل، بر اساس گروه‌های خونی می‌توان نوع تغذیه و خوراک هر شخصی را تعیین کرد گروه خونی با توانایی بدن در هضم غذا‌ها در ارتباط است. بنابراین هر گروه خونی تعیین می‌کند که هر شخص باید چه نوع غذا‌هایی را استفاده کند تا زندگی سالمی داشته باشد. این نظریه توسط دکتر پیتر جی. د. آدامو ارائه شده است، اما تاکنون هیچ گونه تحقیقات و شواهد علمی آن را اثبات نکرده است.

گروه خونی A

کسانی که دارای گروه خونی A هستند رژیم سبزیجات پیشنهاد شده است. گفته شده است کسانی که دارای این گروه خونی هستند سطح اسیده معده پایینی دارند و نمی‌توانند چربی و پروتئین‌های حیوانی را به خوبی هضم کنند. به همین دلیل به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که میوه، سبزیجات و غلات مصرف کنند. مهم است که این غذا‌ها تازه و ارگانیک و بدون افزودنی باشند.

گروه خونی B

در کتاب دکتر پیتز جی. د. آدامو کسانی که دارای گروه خونی B هستند همه چیزخوار هستند؛ بنابراین می‌توانند هر نوع غذایی را هضم کنند. غذا‌هایی مثل ذرت، گندم، گوجه فرنگی و بادام زمینی باعث اضافه وزن، خستگی و افت قند خون می‌شود. یکی دیگر از غذا‌هایی که این گروه خونی نبایند بخورند گوشت مرغ است، زیرا باعث سکته و اختلالات ایمنی در بدن می‌شود. پس بهتر است به جای گوشت مرغ از گوشت بره استفاده کنید.

گروه خونی AB

گروه خونی AB از گروه‌های کمیاب است و ترکیبی است که از دو گروه خونی A و B به ارث می‌رود. کسانی که دارای این گروه خونی هستند مثل گروه A سطح اسید معده پایینی دارند، اما سازگاری آن‌ها با گوشت مثل گروه B است. تخم مرغ، غذا‌های دریایی و سبزیجات برگ دار برای این گروه خونی مناسب است.

گروه خونی O

کسانی که دارای این گروه خونی هستند سطح اسید معده بالایی دارند و می‌توانند هم چربی‌ها و هم پروتئین‌های حیوانی را به خوبی هضم کنند. به همین دلیل یک رژیم سرشار از پروتئین همراه با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه‌ها برای آن‌ها مناسب است. کربوهیدرات‌هایی مثل غلات و حبوبات به عنوان چربی در سیستم بدن این گروه‌های خونی ذخیره می‌شود. پس اگر در این گروه خونی هستید سعی کنید این غذا‌ها را نخورید.

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در این زمینه انجام شد کسانی که این برنامه‌های غذایی را رعایت کردند از سلامت بیشتری برخوردار شدند، اما این پیشرفت هیچ ارتباطی با گروه‌های خونی آن‌ها نداشت. تمام برنامه‌هایی که در این مطلب اشاره شد تاثیر زیادی در سلامت بدن دارند و بهتر است با ورزش همراه باشند.