با پیشنهاد اعضای شورای شهر؛
اعضای شورای شهر اردبیل در طرح پیشنهادی خود خواستار انتخاب شهروند نمونه با تعیین مولفه‌ها و شاخصه‌های مطرح شده از سوی شهردار اردبیل شدند.
کد خبر: ۷۰۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 18 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر اردبیل در حالی با حضور اعضای شورا و عمدتا ارائه طرح‌های پیشنهادی از سوی اعضا برگزار شد که چهار طرح پیشنهادی از سوی آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد در بسیاری از این طرح‌ها شهرداری لایحه انتخاب شهروند نمونه را براساس شاخص‌های تعریف شده همچنین ساماندهی کارگران غیررسمی و میدانی را به همراه احداث گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها در اردبیل به همراه دستگاه‌های مرتبط و همچنین طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را در قالب ارائه راهکارهای مشخص در سروسامان دادن این وضعیت ارائه کند.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به طرح پیشنهادی اعضای شورا برای انتخاب شهروند نمونه اظهار کرد: در این طرح ارائه شده مقرر بود تا از بین ساکنان مناطق مختلف شهرداری اردبیل پنج نفر به عنوان شهروند نمونه در هر منطقه انتخاب شده تا براساس شاخص‌های تعریف شده در توجه به نظافت شهری، رعایت مقررات و الزامات زندگی شهری و ... شهروند نمونه و پرتلاش معرفی شود.

علیرضا پوستی خاطرنشان کرد: اعضای شورا در مورد این طرح نظرات خود را ارائه کردند و در نهایت قرار شد شهرداری اردبیل در آینده‌ای نزدیک لایحه انتخاب شهروند نمونه را با اعلام شاخص‌های تعریف شده در این زمینه و آیتم‌های تعیین شده در این باب به شورا ارائه کرده و به شکل جمع‌بندی شده در هر سال انتخاب شهروند نمونه را انجام داده تا با لوح تقدیر و هدایایی از این شهروندان نمونه تجلیل شود.

وی گفت: طرح دیگری که اعضای شورا با هدف ساماندهی کارگران غیررسمی و میدانی ارائه کردند مربوط به جمع‌آوری و ساماندهی کارگران در میادینی همچون پیرعبدالملک، عالی‌قاپو و دروازه مشگین است که شهرداری موظف است محلی مناسب اعم از خرید یا اجاره مکانی را برای ساماندهی این کارگران انجام دهند تا در این محل کارگران بتوانند براساس تقاضاهای مردمی به کار روزانه مشغول شود.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: البته در ساماندهی این کارگران شایسته است سایر نهادها نیز شهرداری را کمک کنند تا این افراد در قالب شغل آبرومند به کسب روزی حلال پرداخته و بدون اینکه سیمای شهری را مخدوش کنند در یک مکان مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.

پوستی افزود: در این زمینه نیز شهرداری قرار شد لایحه پیشنهادی خود را در ساماندهی مشاغلی همچون کارگران غیررسمی را به شورا ارائه کند تا براساس پیشنهاداتی که انجام می‌شود کار ساماندهی و جمع‌آوری این کارگران به انجام برسد.

وی سومین طرح پیشنهادی اعضای شورا را ایجاد گرمخانه برای کارتن‌خواب‌ها و افراد فاقد سرپناه اعلام کرد و گفت: به شهرداری پیشنهاد شده تا در برخی از مناطق شهری اقدام به احداث و اجاره مکان‌هایی بکند تا کارتن‌خواب‌ها با نظارت دقیق از این فضای گرم استفاده کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: این مسئولیت اجتماعی شورا و شهرداری است که برای کارتن خواب‌ها، معتادان متجاهر و برخی دیگر از گروه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست فضای زندگی همراه با آرامش را فراهم آورد که شورا و شهرداری در سال‌های اخیر در این زمینه به وظایف خطیر خود عمل کرده‌اند.

پوستی همچنین در مورد طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ارائه پیشنهادات در این زمینه برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر و نگهداری آنها در یک مکان اظهار کرد: شهرداری قرار شد در کنار فضای موجود که کشتارگاه قدیمی است نسبت به تحویل زمین یک هکتاری از منابع طبیعی برای حصارکشی و جمع‌آوری سگ‌های سطح شهر در این مکان اقدام کند که عمده این اقدامات به جای اتلاف مربوط به زنده‌گیری و اخته کردن آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون آزار و اذیتی را از سوی سگ‌های موجود در سطح شهر اردبیل مشاهده نکردیم و تلاش مجموعه شهرداری بر این است تا با استفاده از بهترین روش‌ها سعی کنند تا با هدف آشنایی بیشتر شهروندان نسبت به ساماندهی این کار نیز به شکل درست اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار