تابناک اردبیل گزارش می‌دهد
با تشکیل گارد آهنین و پلمب اتاق نگهداری یک دستگاه سونوگرافی در مشگین‌شهر، موضوع یک دستور اداری از سوی تامین اجتماعی با دوئل همراه شد.
کد خبر: ۷۰۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 14 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال دستور انتقال یک دستگاه سونوگرافی از درمانگاه مشگین شهر به مرکز استان اردبیل به دلیل فقدان نیروی متخصص بهره‌بردار و گذشت ماهها از بلااستفاده ماندن آن، نماینده شهرستان،فرماندار و دادستان مشگین شهر در مقابل مدیر درمان تامین اجتماعی استان گارد آهنین تشکیل داده و با پلمپ کردن اتاق نگهداری دستگاه مانع از انجام این دستور شدند.

اظهارات مدیر درمان تامین اجتماعی استان

قادر برجی در این باره اظهار کرد: واگذاری این دستگاه از ابتدای امر منوط به تامین نیروی رادیولوژیست بود و ما تا زمانی که نتوانیم این نیرو را بکارگیری کنیم حق استفاده از دستگاه را نداریم.

وی با بیان اینکه یکسری تجهیزات درمانی در درمانگاه‌ها و مراکز نیازمند ووجود نیروی متخصص است، خاطرنشان کرد: البته این شامل تمام دستورالعمل‌های درمانی است و هر دستگاهی که خریداری می‌شود ابتدا باید با حضور نماینده شرکت راه‌اندازی شده و تحویل نیروی متخصص شود که ما در مشگین‌شهر فاقد این نیرو هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اظهار تاسف از ورود ناآگاهانه برخی‌ها به این مساله بیان کرد: ما در حال حاضر 47 درصد از جمعیت استان را تحت پوشش داریم و با احساس نیاز منطقه مشگین‌شهر به این دستگاه آن را خریداری و تحویل مردم دادیم اما به جای اینکه دانشگاه علوم پزشکی قدردان مجموعه درمان باشد با ما وارد یک رقابت نابرابر شده و وظیفه تامین نیروی انسانی را انجام نمی‌دهد.

برجی با اشاره به اینکه ما در شهرستانن‌های مشگین‌شهر و خلخال مسئولان فنی رادیولوژی و آزمایشگاه نداریم، افزود: در مرکز درمانی مشگین‌شهر به دنبال تنظیم گزارشی مبنی بر عدم وجود نیروی متخصص قاضی حکم به پلمپ مرکز و توقیف امول این مرکز داده است.

وی از مذاکره با نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس به منظور بکارگیری نیروی رادیولوژیست در این مرکز خبر داد و گفت: علیرغم این مذاکرات و طبق قولی که دادند که تا یک ماه نیروی انسانی متخصص برای راه‌اندازی این دستگاه استخدام خواهد شد اما این کار انجام نشد و ما لزومی نمی‌بینیم وقتی دستگاه بلااستفاده است 500 میلیون تومان سرمایه که از بیت‌المال است در گوشه درمانگاه خاک بخورد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از اعلام آمادگی برای بکارگیری نیروی انسانی متخصص در شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: ما بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در این شهرستان داریم که حکم ضبط و توقیف آنها صادر شده است و اگر نیرو از طرف دانشگاه تامین شود دستگاه رادیولوژی را در مشگین‌شهر راه‌اندازی خواهد شد.

 برجی از بی‌نتیجه بودن مذاکرات با نماینده مشگین‌شهر برای استخدام نیروی انسانی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: استخدام نیروی انسانی دست ما نیست بلکه باید مسئولان شهرستان و نماینده مجلس به طور مستقیم با وزیر وارد مذاکره شده و نسبت به راه‌اندازی این دستگاه با حضور یک نیروی انسانی متخصص اقدام کنند که تا امروز این کار انجام نشده است.

 وی مخاطب تامین اجتماعی را عموما افراد بی‌بضاعت و کارگران عنوان کرد و افزود: با پیش کشیدن دعوای قومیتی و بوم‌گرایی گرهی از مشکلات جامعه کارگری حل نمی‌شود و بهتر است به جای این تبلیغات سوء و تهییج افکار عمومی مردم وظایف سازمانی خود را به نحو احسن انجام دهیم تا شرمنده این قشر از جامعه که حتی توان پرداخت فرانشیز ندارند نشویم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در کمتر از سه ماه دستگاه رادیولوژی با هزینه‌ای قریب به 500 میلیون تومان خریداری شده و درر اختیار درمانگاه مشگین‌‌شهر گذاشته شده است، تصریح کرد: دستورالعمل نصب و راه‌اندازی این دستگاه باید از سوی شرکت سازنده به نیروی متخصص اطلاع داده شده و تحویل شود که تا امروز این دستگاه دست نخورده باقی مانده و مسئولانی که قرار بود تا یک ماه نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنند به وعده خود عمل نکرده‌اند و امروز متاسفانه با هوچی‌گری و تحریک افکار عمومی صرفا به منظور جلب آرای مردم به صحنه آمده‌اند.

برجی بیان کرد: تنها فردی که برای راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی در این شهرستان اعلام آمادگی کرد از بخش خصوصی بود که دانشگاه علوم پزشکی بنابه وظیفه نظارتی که دارد از قبول امتناع کرد که در این شرایط ما مجبور هستیم دستگاه را تا زمانی که نیروی متخصص پیدا نشده ضبط کنیم.

وی گفت: ما تنها برای جلب رضایت مردم و اعتمادسازی نسبت به ورود این دستگاه به مشگین‌شهر موافقت کردیم در حالی که ما توان نگهداری آن را تا زمان تامین نیروی انسانی در انبار تجهیزات درمانی خود داشتیم و نیازی نبود که دستگاه بلااستفاده در درمانگاه مشگین‌شهر تنها برای مقاصد تبلیغاتی عده‌ای مستقر شود که امروز به دلیل مشکلات ایجاد شده با تهییج افکار عمومی مردم وادار به تجمع کرده و جو را متشنج کنند.

برجی این اقدام برخی از مسئولان را تقویت قوم‌گرایی و دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای اعلام کرد و گفت: بهتر است کسانی که به این موضوع دامن زدند و در فضای مجازی تشنه دیده شدن هستند با وزیر مستقیما وارد مذاکره شده و گرهی از مشکلات مردم بازکنند وگرنه با اینگونه اختلاف‌افکنی‌ها نه تنها مشکلی از قشر کارگران حل نمی‌شود بلکه روز به روز این مردم نسبت به عملکرد مسئولان بی‌اعتمادتر خواهند شد.

وی این عمل را نعل وارونه زدن برخی از مسئولان شهرستان دانست و اظهار کرد: این دستگاه حق مردم مشگین‌شهر است و به محض تامین نیروی انسانی ما با جان و دل حاضر به ارائه خدمات به مردم محروم منطقه هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اختلاف‌افکنی در بین مردم و تقسیم استان را به اردبیل و مغان و مشگین‌شهر آفت توسعه دانست و خاطرنشان کرد: این دور از اخلاق است که تنها برای مقاصد تبلیغاتی و انتخاباتی خود عده‌ای از مردم بسیج کرده و با راه‌اندازی تجمع اعتماد عمومی را خدشه‌دار کنیم.

برجی همچنین به توافق دو وزیر کار و بهداشت در خصوص بکارگیری پزشکان عمومی به عنوان مسئولان فنی درمانگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته طبق این توافق مقرر شد مراکزی که مسئول متخصص ندارند از پزشکان عمومی به عنوان مسئول فنی درمانگاه استفاده کنند و این امر در بسیاری از مراکز درمانی رایج است که در صورت اجرای این دستورالعمل ما نیز می‌توانیم در درمانگاه مشگین‌شهر از یک پزشک عمومی به عنوان مسئول فنی استفاده کنیم که اجازه این کار را هم به ما نمی‌دهد.

وی گفت: ما روزی که دستگاه رادیولوژی را تحویل درمانگاه مشگین‌شهر دادیم هیچ گونه حرکت تبلیغی و شومن‌بازی درنیاوردیم که امروز با چنین رفتاری مواجه شویم شایسته است مسئولان شهرستان در اسرع وقت به دور از رفتارهای هیجانی و همسو کردن افکار عمومی با خود نسبت به تامین نیرو اقدام کرده و حل مشکلات مردم را در اولویت کار خود قرار دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل وظیفه اصلی نهادهای خدماتی را رفع نیازهای مردم اعلام کرد و افزود: ما چندین بار با استاندار اردبیل نیز وارد مکاتبه شدیم تا نسبت به تعیین تکلیف و حل این مشکل اقدام شود اما تا امروز هیج نتیجه‌ای عایدمان نشده و شایسته است دانشگاه علوم پزشکی به جای رقابت با ما در تامین نیروی انسانی دست ما را بگیرد و بیش از این مردم منطقه را چشم انتظار استفاده از این دستگاه نگذاریم.

اظهارات نماینده مشگین‌شهر در مجلس

ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر نیز در واکنش به خبر انتقال انتقال دستگاه سونوگرافی مرکز مشگین شهر به اردبیل این حرکت را رفتار خارج از عرف مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان اردبیل  دانست و گفت:در جهت احقاق حقوق مردم اقدام خواهم نمود اگرچه به مذاق بعضی از مسئولین خوش نیاید.

وی  گفت: جهت تنویر افکار عمومی و موکلین و همشهریان عزیز اعلام می دارد راس ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه مورخه ۹۷/۱۰/۲۲ از طریق جناب آقای دکتر صمدی فرماندار محترم، مطلع شدم که از سوی مدیر کل محترم درمان تامین اجتماعی استان، چند نفر برای برگشت دادن دستگاه سونوگرافی به درمانگاه تامین اجتماعی مشگین شهر مراجعه کرده اند که با واکنش خودجوش مردم فهیم شهرستان مواجه گشته و فرماندار محترم نیز به محض آگاهی از موضوع، با دخالت به موقع مانع از این کار شده اند.

وی ادامه داد: اینجانب جهت اطلاع دقیق از موضوع با مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تماس گرفتم که وی اعلام کردند جهت تحویل گرفتن دستگاه از شرکت فروشنده و راه اندازی آزمایشی باید دستگاه مذکور به مدت یک هفته در درمانگاه مرکز استان مستقر شود، به وی گفتم کارشناسان شرکت فروشنده می توانند به درمانگاه مشگین شهر مراجعه و دستگاه مذکور را تست کرده و تحویل دهند اما وقتی اصرار مدیرکل را در عودت دستگاه مشاهده کردم، برایم محرز گردید که هدف از انتقال دستگاه، عدم تحویل دوباره آن به درمانگاه مشگین شهر و یا جایگزینی دستگاه مدرن و پیشرفته با دستگاه کارکرده و با کارآیی کمتر می باشد که در نهایت با مخالفت شدید اعلام نمودم، کارشناسان شرکت مذکور باید به منظور تحویل دستگاه سونوگرافی به مشگین شهر بیایند.

نماینده مردم مشگین شهر تصریح کرده است:حال جای سوال است، آیا دفاع از حقوق مردم، بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه که غالبا بیمه شده تامین اجتماعی می باشند برای جلب و جذب رای می باشد؟

وی اضافه کرده است : ضمن تشکر از اقدام به موقع و خودجوش مردم، حضور به موقع اصحاب رسانه و تصمیم منطقی و قانونی فرماندار محترم به استحضار کلیه موکلین عزیز می رساند اینجانب در برابر هرگونه تصمیمی که موجب تضییع حقوق مردم گردد به شدت مخالفت نموده و در جهت احقاق حقوق آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم نمود اگرچه به مذاق بعضی از مسئولین خوش نیاید.

سخنان فرماندار مشگین‌شهر

اکبر صمدی فرماندار مشگین شهر نیز اظهار داشت: اقدام مدیریت درمان استان اردبیل در جهت انتقال تنها دستگاه سونوگرافی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مشگین شهر به بیمارستان سبلان اردبیل به بهانه عدم تامین نیروی متخصص رادیولوژی و سونوگرافی تنها پاک کردن صورت مسئله است.

وی افزود: مدیریت تامین تامین اجتماعی استان اردبیل این مسئله را چندین وقت بود که به ما منتقل می‌کرد؛ اما سوال این است که مگر فرمانداری یا سایر مسؤولان، متولی تامین پزشک متخصص جهت راه اندازی این دستگاه می‌باشند؟ این وظیفه قانونی و ذاتی خود سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان متولی و مسؤول درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان اردبیل می‌باشد که متخصص و پزشک مربوطه را تامین نمایند.

فرماندار شهرستان مشگین شهر با اعلام آمادگی جهت حل این مشکل، گفت: تمام تلاش ما بر این است که این مسئله را با همکاری یکدیگر حل نمائیم و قطعاً باید تلاش کنیم تا تامین نیروی متخصص صورت پذیرد.

وی بیان کرد: در پی این اتفاق مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اقدام به انتشار جوابیه نموده است در حالی که ما اصلاً مصاحبه‌ای نکرده بودیم که بخواهند جوابیه بدهند؟ در حال حاضر نیز صرفاً جهت پاسخگویی به مطالبه عمومی مردم و روشن‌سازی افکار عمومی نسبت به مصاحبه اقدام کرده‌ام.

صمدی اضافه کرد: مردم عزیز و شریف مشگین‌شهر هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در این مسئله نداشته باشند ما روز به روز برای پیشرفت زیرساخت‌های درمانی تلاش خواهیم کرد تا جامعه 70هزار نفری تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان مشگین شهر، دغدغه‌ای برای حوزه درمان و سلامت خود نداشته باشند.

اظهارات دادستان مشگین‌شهر

طاهر رسولی، دادستان شهرستان مشگین‌شهر هم گفت: مسؤولان و متولیان امر و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مکلف هستند صرف نظر از اختلافات و حواشی موجود، ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به تامین پزشک متخصص و راه‌اندازی دستگاه مربوطه اقدام نمایند.

وی افزود: فعلاً یک ماه زمان داده‌ایم تا این مسئله را حل نمایند و در صورتی که مشکل حل نشود به فراخور موضوع دستورات بعدی را صادر نموده و اقدامات لازم را صورت  خواهیم داد تا مشکل مردم حل شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اقا بجای برگشت دستگاه سونی گرافی یک متخصص به مشگین شهر بدین یا لااقل یک پز شکی که طرح خود را سپری میکند بدهید تا مشکل اهالی محترم مشگین شهر حل شود ایا مشگین شهر جز استان اردبیل نیست ؟یا باید برای یک سونگرافی نیز 100کیلومتر طی کند ودر راه با تصادف از بین برود انصاف هم چیز خوبیست درود بر اهالی غیور مشگین شهر .
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
متاسفانه از مدیریت درمان تامین اجتماعی اردبیل هر از گاهی چنین اخبار تاسف آوری به گوش میرسد ! و این دسته گل به آب دادن ها و روی اعصاب مردم رفتن به روال عادی این مدیریت تبدیل شده است !!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار