امام جمعه بیله‌سوار
امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به اینکه ریشه آذری های ایران و آذربایجان یکی است، گفت: دنیا بداند مردم ایران و آذربایجان یک قلب در دو جسم هستند.
کد خبر: ۷۰۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 11 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و با اشاره به روز پرستار و زحمات این قشر خدوم تصریح کرد: ۲۳دی و ۵ جمادی الاول، سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم ، عالمه غیر معلمه و بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری(س) است . حضرت زینب در تاریخ اسلام درخشش خاصی کرد ، ایشان توانست برای همیشه در قلب مومنین و عاشقان اسلام و اهل بیت، جایگاه ویژه ای را برای خودش، باز کند . حضرت زینب شخصیت بسیار والا و محبوبی است که می تواند الگوی جوانان باشد و سیره ایشان بهترین شیوه زندگی صحیح و کامل انسانی است .

وی ادامه داد: از آن جهت که حضرت زینب(س) پرستار امام زمان اش ، حضرت امام سجاد(ع) بود لذا روز ولادت حضرت را روز پرستار نامیده اند .روز پرستار را به همه پرستاران خدوم، زحمت کش ، دلسوز و فداکار تبریک عرض می کنم . پرستاری شغلی است که بوی خوش انسانی و معنویت از آن استشمام می شود‌ .

امام جمعه بیله سوار با اشاره به پیامدهای نماز در جامعه به عنوان یکی از مهم ترین راه های رسیدن به تقوای ممتاز و ایمانی استوار اظهار کرد: تقوا، دوری از گناهان و حرکت در مسیر خودسازی و پاک سازی درون است . ثمره تقوا، طراوت روح و خودشناسی است و ثمره خودشناسی هم خدا شناسی و معرفت الله است . نماز به عنوان یکی از مهمترین راه های رسیدن به تقوای ممتاز و ارتباط عاشقانه با خالق کاینات، پرچم عبادات و سرود آزادگی است .

جدائی گفت: نماز در بین احکام الهی، از رفیع ترین جایگاه برخوردار است و در قرآن به هیچ عبادتی قرآن اطلاق نشده جز نماز " ان قرآن الفجر کان مشهودا " ؛پیامبر اکرم(ص) می فرماید: نماز نور چشم من ‌است هم‌چنان که محبوب یک آدم گرسنه فقط غذاست یا معشوق یک آدم‌ تشنه فقط آب است ، محبوب من هم‌ نماز است .

جدائی با اشاره به حضور سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور در بیله سوار ، عنوان کرد: سردار رضایی به همراه سرداران دیگر و فرماندهان ارشد استان های مرزی دو روز پیش در بیله سوار حضور داشتند ، دیداری که بنده با این برادران عزیز داشتم، بسیار مفرح و امید آفرین بود؛ همچنین با فرماندهان ارشد مرزبانی کل کشور جمهوری آذربایجان دیداری شیرین و به یاد ماندنی داشتیم . محور تمام سخنان و نشست ها بر گسترش روابط ، صمیمیت و دوستی بود و دقیقا به همین خاطر ، طرف آذربایجانی به سردار رضایی اسبی را هدیه دادند که نماد صلح و دوستی است . خبر خوب و خوشی که در این دیدار شنیدم ، اجرای مراسم مشترک تحویل سال ۹۸ بین ایرانی ها و آذری ها بود ‌.

وی گفت: مقامات آمریکایی و مکزیکی وقتی می نشینند بحث شان بر سر اختلافات و دیوار کشی است . لیکن دنیا بداند مردم ایران و آذربایجان یک قلب در دو جسم هستند .ریشه آذری های ایران و آذربایجان یکی است . این پیوند مستحکم بین ملت ها را هیچ کس نمی تواند منکر شود .مقامات ایران و آذربایجان بحث شان مراسم مشترک عید نوروز بین دو کشور است . از مرزبانی محترم بابت این حرکت زیبا تقدیر و تشکر می کنم .‌

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با اشاره به سالروز فرار شاه جنایت کار در سال ۱۳۵۷ خاطر نشان کرد: ۲۶ دی سالروز فرار شاه است که یک روز تاریخی برای ملت ایران بود چرا که مردم‌ توانستند طاغوت زمانه را بعد از ۵۴ سال حکومت سراسر ظلم ، مجبور به فرار کنند .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار