شهردار اردبیل خبر داد؛
شهردار اردبیل گفت: سال گذشته از محل تخفیف در عوارض 24 میلیارد تومان درآمد نصیب شهرداری شده که امیدواریم امسال نیز بیشتر از این رقم به دست آید.
کد خبر: ۷۰۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 10 January 2019
به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به لایحه پیشنهادی شهرداری برای ارائه تخفیف در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای پایانی سال اظهار کرد: هر چند این تخفیفات به مرور زمان تبدیل به یک رویه عادی شده و عموم شهروندان در کنار این تخفیف 30 درصد انتظار تخفیف‌های دیگری را نیز دارند که ما همه ساله به هدف رونق ساخت و ساز و بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و جلب رضایت آنها تخفیف‌هایی را در دو ماه پایانی سال در عوارض پرداختی مردم اعمال می‌کنیم.
 
حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به لایحه پیشنهادی شهرداری برای ارائه تخفیف در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای پایانی سال اظهار کرد: هر چند این تخفیفات به مرور زمان تبدیل به یک رویه عادی شده و عموم شهروندان در کنار این تخفیف 30 درصد انتظار تخفیف‌های دیگری را نیز دارند که ما همه ساله به هدف رونق ساخت و ساز و بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و جلب رضایت آنها تخفیف‌هایی را در دو ماه پایانی سال در عوارض پرداختی مردم اعمال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل کاهش عوارض 24 میلیارد تومان درآمد نصیب شهرداری اردبیل شد که این علاوه بر بهبود فضای کسب و کار و ساخت و سازها بوده که ما در بودجه سالانه این رقم را نیز لحاظ کردیم.

شهردار اردبیل اقدام شهرداری را در کاهش یا افزایش عوارض و تعرفه‌ها حرکتی قانونی اعلام کرد و افزود: این افزایش و کاهش دست خود شورا و شهرداری است که به عنوان تصویب کننده بودجه سالانه می‌توانند در طول سال و به مناسبت‌های مختلف آن را اعمال کنند.
 
لطف‌اللهیان بیان کرد: دیوان عدالت اداری تنها در تخفیف عوارض ایراد وارد کرده بود که ما موارد قانونی را در این زمینه رعایت می‌کنیم و مرجع قانونی کاهش در عوارض شورا و شهرداری است که می‌تواند در این زمینه اعمال نظر کند.

وی در مورد مهلت اعمال این تخفیف از اول بهمن تا 20 اسفندماه تصریح کرد: با توجه به تعطیلات متعددی که در ایام بهمن وجود دارد و ارائه فرصت مناسب برای همشهریان ما اعمال تخفیف را از اول بهمن انجام می‌دهیم و با توجه به اینکه برخی از پرونده‌ها به کمیسیون ماده 5 ارجاع می‌شود و پاسخ آن باید تا سه ماه آینده مشخص شود به همین خاطر ما تا اردیبهشت ماه اعمال این تخفیف را برای همشهریان که اقدام به پرداخت بخشی از مطالبات کرده‌اند انجام می‌دهیم.

شهردار اردبیل اظهار کرد: ما تا روز آخر مهلت قانونی به همراه بانک‌ها اعمال تخفیف را در پرداخت عوارض انجام می‌دهیم و امسال برای اولین بار پیشنهاد کردیم تا 100 میلیون تومان جایزه برای افراد خوش حق و حساب  در نظر گرفته شود تا براساس مکانیزمی که تعریف شده به چندین نفر این جوایز اهدا شود.

لطف‌اللهیان گفت: قطعا این کار انگیزه بخشی برای شهروندان خواهد بود و ما حتی پیشنهاد کردیم تا با خرید خودرویی به همشهریانی که در پرداخت عوارض از مبلغ یک میلیون به بالا اقدام کنند این جوایز را در یک مراسم قرعه‌کشی کرده و به آنها اهدا کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: آنهایی که به این 100 میلیون تومان جایزه ایراد می‌گیرند بهتر است بدانند که این رقم در مقابل درآمد 24 میلیارد تومانی شهرداری از محل دریافت عوراض رقمی محسوب نمی‌شود و ضرورت دارد در این زمینه بیشتر از این از همشهریان یاریگر شهرداری حمایت شود.

لطف‌اللهیان در مورد بحث تهاتر نیز بیان کرد: تهاتر ارتباطی به لایحه ندارد و خود این امر مکانیزم ملای است که ما به موقع در قالب آئین نامه مالی – معاملاتی شهرداری در اردبیل در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

شهردار اردبیل در مورد پیشنهاد راه و شهرسازی استان برای تقلیل عرض معبر محله زینال اردبیل تا قبرستان غریبان از 16 متر به 10 متر تصریح کرد: ما همواره از تصمیم شورا و شهرداری براساس طرح تفصیلی حمایت کردیم ولی با توجه به اینکه دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در راه و شهرسازی است عده‌ای سعی می‌کنند تا در این مجموعه این تقلیل را عملیاتی کنند.
 
 
لطف‌اللهیان افزود: ما به صورت یکپارچه بحث تعریض‌ها و بازگشایی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم و به هیچ وجه به فکر دوگانگی تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه نیستیم همانگونه که در مورد محله آزادگان نیز به زودی طرحی به شورا ارسال می‌شود تا مورد بررسی و تائید قرار گیرد.

وی در مورد طرح ارائه شده از سوی شورای شهر مبنی بر حمایت شورا و شهراری از زوجین بیان کرد: در بسیاری از کشورها ثبت نکاح توسط شهرداری انجام می‌شود و حتی نماینده شهرداری بر این کار نظارت می‌کند که ما نیز در حد وسع و توانمان سعی خواهیم کرد از زوجین در اردبیل به عنوان امر تشویقی در تقویت نهاد خانواده و امر مقدس ازدواج حمایت‌هایی را انجام دهیم.

شهردار اردبیل در مورد تدارک بوستان ازدواج در اردبیل گفت: در قالب این بوستان تلاش می‌کنیم تا زوجین نهالی را غرس کرده و به عنوان یک حرکت فرهنگی نگهداری و رشد و بالندگی آن را خودشان به عنوان یک امر مقدس و ارزشمند عهده‌دار شوند.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: حتی می‌توانیم عقد زوجین را در این بوستان تدارک ببینیم و علاوه بر زوجین برای نوزادان نیز در این بوستان به نشانه تولد آنها درختی را غرس کنیم.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار