مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در حال حاضر 36 خانه هلال در مناطق روستایی استان اردبیل راه‌اندازی شده و به هموطنان ارائه خدمات می‌کند.
کد خبر: ۶۹۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 05 January 2019
به گزارش تابناک اردبیل، رامین معبودی اظهار کرد: ما در قالب طرح هر خانواده یک امدادگر سعی می‌کنیم برای نیروهای داوطلب خود آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه را ارائه کنیم که در این زمینه 142 هزار نفر در سالجاری از این دوره‌ها استفاده کردند.

وی اهمیت کار امدادرسانی و همچنین بروزرسانی آموزش‌ها را در این زمینه یادآور شد و خاطرنشان کرد: کار ما به حدی حساس است که اگر در احیای قلب در کمتر از 5 دقیقه و یا در وقوع زلزله و آواربرداری در کمتر از سه ساعت وارد عمل نشویم در حقیقت وقت طلائی را از دست داده و افراد حادثه‌دیده با مشکل جدی روبرو می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به راه‌اندازی خانه های هلال در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر 50 هزار نفر نیروی داوطلب هلال احمر داریم و در این 9 ماه برای 14 هزار داوطلب هلال احمر آموزش‌های جدید و تخصصی ارائه شده است.

معبودی بیان کرد: رسالت نیروهای هلال احمر که ملبس به لباس سفید و سرخ هستند کاهش آلام و رنج مردم است که در حقیقت این نیروها سفیران آرامش و فرشتگان نجات هستند که در هر جا و هر مکان به شکل رایگان به هموطنان و حادثه‌دیدگان ارائه خدمات می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما با دستگاه‌های مختلف از دانشگاه‌ها گرفته تا آموزش و پرورش و مرزبانی توافقنامه آموزشی امضاء کردیم تا بتوانیم برای نیروهای شاغل در این نهادها و دستگاه‌ها دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به وقوع حوادث ناگوار طبیعی و غیرطبیعی در استان اشاره و اضافه کرد: ما اصل آموزش و پیشگیری را در کنار تاب‌آوری تک تک افراد جامعه در دستور کار قرار دادیم و سعی می‌کنیم در وقوع حوادث از ذخیره انبار و اجناس دپو شده در آنها استفاده کنیم که در زلزله کرمانشاه و خشکسالی رخ داده در سیستان و بلوچستان هم از این ذخایر و هم کمک‌های مردمی استفاد کردیم تا در کمک‌رسانی به هموطنان پیشقدم شویم.
 
معبودی گفت: استان اردبیل با داشتن نیروهای امدادی توانمند و آموزش دیده جز 5 استان برتر و موفق کشور است به طوری که در همه حوادث نیروهای داوطلب ما در اولین ساعات در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند به طوری که ما علاوه بر 200 پرسنل شاغل خودمان 50 هزار داوطلب اماده ارائه خدمات داریم که همواره از ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم.

وی مشارکت خوب اردبیلی‌ها را در اجرای طرح نذر آب یادآور شد و بیان کرد: اهالی خیرخواه استان اردبیل 16 میلیون تومان در این طرح مشارکت کردند به طوری که 27 پزشک عمومی و متخصص ما با حضور 10 روزه در منطقه محروم سیستان و بلوچستان سعی کردند تا به ارزش 37 میلیون تومان دارو پخش کرده و به اندازه یک دستگاه تریلی آب‌معدنی در این منطقه توزیع کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه نیز از همان ساعات اولیه در منطقه حاضر شده و با حضور یک ماهه سعی در اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان کرده و سعی داشتیم تا توزیع موادغذایی و کمک خوب همشهریان را در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شاهد باشیم.

معبودی در پایان خاطرنشان کرد: تیم‌های حمایت روانی ما نیز در چند هفته در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه حاضر شده و سعی کردند با ارائه مشاوره‌های مناسب از لحاظ روحی و روانی حادثه‌دیدگان را کمک و همراهی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار