شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: سالانه 35 میلیارد تومان از جیب مردم صرف دفع زباله‌های تولیدی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 04 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان تصریح کرد: در سه سال گذشته 100 میلیارد تومان به شرکت های خدماتی برای جمع آوری و دفع زباله به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این هزینه ها از خود مردم در قالب های مختلف گرفته می شود و در واقع مردم با تولید زباله بیشتر هزینه های بالاتری را برای این امر می پردازند.

وی ادامه داد: در صورت کاهش تولید زباله و دفعات جمع آوری زباله شهری از میزان این هزینه کاسته شده و در سایر حوزه‌های عمرانی و آبادانی شهری صرف می شود.

شهردار اردبیل گفت: روزانه 350 تا 400 تن زباله از سطح شهر اردبیل جمع آوری می شود و بر این اساس هر شهروند اردبیلی 600 گرم زباله در روز تولید می کند.

او افزود: در شهرهای بزرگ کشور و در کشورهای توسعه یافته زباله ها به صورت هفتگی و یا سه روز یکبار جمع آوری می شود و هزینه کمتری نیز برای مردم و شهرداری ها به بار می آورد.

لطف اللهیان اظهار داشت: در استان اردبیل بیشتر مردم زباله ها را حتی یک روز هم در منزل نگهداری نمی کنند و به محض تولید زباله آن را در فضای بیرون در اختیار شهرداری قرار می دهند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای کاهش تولید زباله از مبداء گفت: هیچ دستگاه و یا نهادی به تنهایی نمی تواند در راستای فرهنگ سازی در این خصوص اقدام کند و باید تمامی دستگاه ها و رسانه ها در این امر پیشقدم باشند.

شهردار اردبیل بیان کرد: سالانه 300 میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی شهرداری هزینه می شود و یک دهم این مبلغ نیز برای پسماند زباله صرف می شود که رقم بسیار بالایی است.

وی گفت: شهرداری اردبیل آمادگی دارد در راستای نهادینه کردن فرهنگ کاهش تولید زباله 20 درصد از هزینه صرف شده برای جمع آوری زباله را به این حوزه اختصاص دهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار