کد خبر: ۶۹۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 02 January 2019
پای حرف مردم اردبیل| شرمندگی جوانان‌ از بیکاری؛ دیگر توان پرداخت هزینه زندگی را نداریم+‌فیلم‌

به گزارش تسنیم، امروز به همراه دادستان اردبیل به روستای شام‌اسبی در یکی از مناطق استان اردبیل رفتیم که جوانانش دردهای زیادی برای گفتن داشتند و مشکلات اقتصادی و بیکاری زندگی را برای آن‌ها سخت کرده است.

جوانانی که با هزاران امید در دانشگاه‌ها تحصیل کرده و مدرک گرفته‌اند به دنبال اشتغال هستند و سال‌ها است برای فعالیت در یک شغل مناسب در انتظار نشسته‌اند.جوانانی که حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و از مشکلات زیادی سخن می‌گویند که این امر نگرانی‌های زیادی را برایشان به وجود آورده است.

امروز پای حرف جوانان اردبیل نشستیم و دادستان اردبیل با جمعی از مسئولان استان دیدار چهره به چهره با مردم داشت تا از نزدیک مشکلات آنان را پیگیری کرده و راهکار اساسی در این زمینه ارائه دهند.

یکی از جوانان اردبیلی با اشاره به این که بیکاری معضل بزرگی برای من است بیان کرد: متاسفانه به دلیل نبود شغل مناسب شرمنده خانواده‌ام هستم.

وی بیان کرد: من سال‌ها به امید آن که روزی بعد از پایان تحصیل شغل مناسبی داشته‌ باشم تحصیل کرده‌ام که هیچ فایده‌ای نداشت و مسئولان نیز در این زمینه وعده و وعید می‌دهند.

این جوان ادامه داد: انتظار جوان تحصیل‌کرده این است که بدون دغدغه‌ای نان‌آور خانواده باشد و کمک حال خانواده‌ باشد در حالی که بنده به عنوان یک جوان حتی توان پرداخت هزینه زندگی را ندارم.

یکی از کشاورزان اردبیلی تصریح کرد: بخش کشاورزی اردبیل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و کمبود آب مشکل اساسی است که تولید محصول را کاهش داده است.

وی ادامه داد: کشاورزان اردبیلی که چشم امیدشان به تولیدات محصولات کشاورزی بوده هم‌اکنون زمین‌هایشان به دیم تبدیل شده و به دلیل کمبود آب رونق آنچنانی در این زمینه وجود ندارد.

این کشاورز افزود: از مسئولان انتظار داریم برای رونق محصولات کشاورزی راهکار اساسی ارائه دهند که در این زمینه مسئولان باید اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی گفت: نبود بریدگی در جاده دیگر مشکل این منطقه است و ما مسافت‌های طولانی را برای ورود به منطقه خود طی می‌کنیم که انتظار داریم مسئولان در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.

یکی از جوانان با اشاره به این که پیگیر مشکلات هستیم بیان کرد: مسئولان فقط حرف می‌زنند ولی اقدامی نمی‌کنند. ‌انتظار داریم مسئولان در این زمینه اقدامی انجام دهند تا دغدغه  و نگرانی قشر جوان منطقه برطرف شود.‌اگر برای کشاورزی استان اقدام اساسی انجام نشود بسیاری از معضلات اساسی مردم برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این که آسیب‌های اجتماعی در منطقه نیز افزایش یافته است بیان کرد:‌ دلیل اصلی این امر بیکاری و مشکل اقتصادی است که مسئولان باید چاره اساسی بیندیشند.

دادستان اردبیل از دیدارهای چهره به چهره با مردم خبر داد و  گفت: در این دیدار رفع و بررسی مشکلات و مطالبات مردم اولویت اساسی است و با حضور در مناطق مختلف و حضور چهره به چهره با مردم تلاش بر این است تا بتوانیم مشکلات و مطالبات مردم را با استفاده از ظرفیت دستگاه قضائی و اجرایی برطرف کنیم.

ناصر عتباتی بیان کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری در بالا بردن آسیب‌های اجتماعی موثر است و باید برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان ارائه شود تا قشر جوان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف درصدد ناامید کردن مردم هستند تا مردم را نسبت به جامعه ناامید کنند که باید همگان هوشیاری لازم را داشته باشند.

عتباتی تصریح کرد: حمایت از قشر جوان اولویت اساسی است و باید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود تا جوانان بتوانند در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام اساسی بردارند.

هر جایی از مناطق مختلف استان سر بزنیم با درد و دل‌های جوانانی روبه‌رو می‌شویم که هر کدام از سختی زندگی و مشکلات اقتصادی سخن می‌گویند.

جوانانی که مشکلات اقتصادی دارند و بیکاری، مشکلات اقتصادی و نبود شرایط ازدواج برایشان سخت شده و متاسفانه مسئولان آن طور که باید اقدام اساسی انجام دهند انجام ندادند و نگرانی و مشکلات جوانان هر روز چندین برابر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار