استان اردبیل یک کیلومتر هم آزادراه ندارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از افزایش 51 درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 17 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌علی رحمتی امروز دوشنبه به مناسبت 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در هشت ماه سال گذشته 95 نفر به علت تصادف در جاده های استان اردبیل فوت کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 144 نفر افزایش یافته است.
وی خطای انسانی، جاده و وسایط نقلیه را سه عامل تصادفات جاده ای برشمرد و افزود: حفاظت، نگهداری و بهسازی محورهای مواصلاتی از وظایف اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ساخت راه ها وظیفه راه و شهرسازی و کنترل جاده های بر عهده پلیس است.


وی با بیان اینکه حتی یک کیلومتر آزاد راه در استان اردبیل وجود ندارد و جاده های موجود در آن هم در مقایسه با استان های همجوار کم است، اظهار داشت: اما در ایجاد روشنایی در جاده ها استان اردبیل جزو استان های برتر است به طوری که هم اکنون 156 کیلومتر از جاده های استان دارای روشنایی هستند.
رییس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل بیان کرد: ایجاد روشنایی در 30 کیلومتر از جاده های استان هم در دست اجراست و مشکل روشنایی 12 تونل هم رفع شده است.
وی ارتقای ایمنی راه‌ ها را یکی دیگر از اولویت های راهداری ذکر کرد و گفت: در این راستا 25 نقطه حادثه خیز در محور های مواصلاتی استان شناسایی شده که هفت نقطه از آن اصلاح شده و 10 نقطه دیگر در دست اصلاح است و تلاش می شود مابقی هم در آینده نه چندان دور اصلاح شود.
دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اردبیل ادامه داد: برای افزایش دید رانندگان و کاهش تصادفات امسال همچنین هزار و 950 کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.
وی از توزیع 9 هزار و 250 کلاه ایمنی در بین موتورسوران در نقاط مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: علت اصلی فوتی موتور سوران در تصادفات استفاده نکردن آنها از کلاه ایمنی به هنگام موتور سواری است.
رحمتی گفت: راهداری استان توجه ویژه ای به ارتقای فرهنگ رانندگی و آموزش دارد به طوری که در طول سال برنامه های آموزشی متنوعی برای رانندگان و اقشار مختلف مردم برگزار می کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی راهداران استان برای اجرای طرح زمستانی خبرداد و اظهار داشت: 15 تن نمک خریداری و در انبار راهدارخانه ها ذخیره شده تا در مواقع ضروری استفاده شود.
استان اردبیل 145 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 768 کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهنام
|
United States
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
یه مشت خائن .
جاده مشکین شهر به مغان هم همینطوره و امنیت نداره به داد این دو شهر برسید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار