امام جمعه اردبیل خطاب به دولت:
امام جمعه اردبیل گفت: دو هفته پیش خصوصی این موضوع را به دولت‌مردان تذکر دادم ولی ظاهرا مسموع واقع نشده و امیدوارم هیأت دولت سریعاً مصوبه خود را اصلاح نماید.
کد خبر: ۶۹۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 14 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با تجلیل از مدیران ارزشی آموزش و پرورش اظهار کرد: اینگونه مدیران، مدیران جناحی و سیاسی نیستند، در نالایق بودن غالب مدیران جناحی ذره‌ای جای تردید نیست.

وی افزود: یکی از مدیران مدارس اردبیل را تحسین می‌کنم که در اقدامی بسیار ارزشمند بوفه صداقت و اعتماد در مدرسه راه انداخته است. در این بوفه اجناس بدون فروشنده عرضه می‌شود و هر دانش آموز بعد از انتخاب جنس و برداشتن آن خودش وجه را به صندوق پرداخت می‌کند. جای تحسین است که تا حال این بوفه با ضرر مواجه نشده است.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: این اقدام، کلاس و درس عملی صداقت، عفت و پاکدستی برای دانش آموزان است تا در آینده در هر سنگری که می‌خواهند به این کشور خدمت کنند، خیانت نکنند.

وی ادامه داد: همچنین مدیری دیگر از آموزش و پرورش در پیگیری غیبت یکی از دانش آموزان به منزل او می‌رود و از او سؤال می‌کند که چرا به مدرسه نمی‌آید و دانش آموز پاسخ می دهد که "کفش ندارم!" او ماجرا را به یک قرض الحسنه که در شهر ما کارهای بسیار خوبی انجام داده اطلاع می‌دهد. در آنجا خیرین جمع می‌شوند و سیصد جفت کفش برای بچه‌ها تهیه می‌کنند. در ادامه صد جفت کفش دیگر از طرف خیری و دویست جفت کفش نیز از جانب خیر دیگر تهیه می‌شود.

عاملی اظهار داشت: من هم از این مدیر تشکر می‌کنم و هم از خیرینی که روح عاطفی اهالی استان را به تماشا گذاشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در اینجا نباید از یک نکته غافل شد و آن اینکه اینگونه مدیران، مدیران جناحی و سیاسی نیستند. در نالایق بودن غالب مدیران جناحی ذره‌ای جای تردید نیست و آموزش و پروش زمانی به ویرانه تبدیل می‌شود که محل تاخت و تاز جناح‌های سیاسی یا ارباب قدرت شود.

وی ادامه داد: من در مدت مسؤولیت خودم به عنوان عصاره تجربه می‌گویم؛ بعد از سال‌ها تجربه، فکر، تحقیق و آزمون به این نتیجه رسیدم که این کشور زمانی عزت، شرف، اقتدار و اعتلاء پیدا خواهد کرد که دولت‌ها آموزش و پرورش را در اولویت اول خود قرار دهند و عمده اعتبارات خود را در همانجا مصرف کنند.

امام جمعه اردبیل نقطه اول اصلاح، پیشرفت، صیانت، فرهنگ، مدنیت و تربیت را در آموزش و پرورش دانست و گفت: این دو مفهوم مقدس، اساس و پایه و بنیان تمام پیشرفت‌های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: کشورهای پیشرفته صنعتی قطعا با انقلاب تربیتی و فرهنگی به آن نقطه رسیده‌اند و برعکس، این کشور زمانی در باتلاق مشکلات غرق خواهد شد که از آموزش و پرورش غفلت شود و کلاس درس، نَفَس معلم و قدرت تعلیم جایگاه قدسی خود را از دست بدهد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دولت‌ها هرچه تلاش کنند سرشان به سنگ خواهد خورد و آخرسر به این نکته خواهند رسید.

وی افزود: همچنین اطلاع یافتیم که خیر بزرگی دویست میلیون تومان در اختیار دادستان محترم قرار داده تا با آن زندانیان خرد آزاد شوند. من از این فرد صمیمانه تشکر می‌کنم. اینها همه نتیجه تربیت دینی است.

امام جمعه اردبیل،خاطر نشان کرد: کسی که مسجد ندیده، قرآن نخوانده، نمازجمعه نیامده و فقط در مجلس ترحیم به مسجد می‌آید او کار دیگری می‌کند. نمونه آن این هفته اتفاق افتاد که دادستان محترم انباری را با 50 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته کشف کردند با ارزش تقریبی 2 میلیارد تومان که با دستگاه‌های مخصوص تاریخ آن را عوض کرده و دوباره به بازار تزریق می‌کردند.

وی ادامه داد: این مواد غذایی غالبا مورد تغذیه بچه‌هاست. کسی که به طفل رحم نمی‌کند و طفل را می‌کشد او به هر جنایتی دست می‌زند. در این خصوص از دستگاه قضایی تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: دولت‌مردان محترم ظاهرا از حادثه کازرون عبرت نگرفته‌اند و بخشی ولو کوچک از استان ما را به استانی دیگر واگذار کرده‌اند و در ضمن آن به طور طبیعی سد موجود نیز به استان دیگر واگذار شده است.

وی افزود: من دو هفته پیش به طور خصوصی این موضوع را به دولت‌مردان تذکر دادم تا مسأله به خطبه کشیده نشود ولی ظاهرا تذکر ما نافذ و مسموع واقع نشده است. امیدوارم هیأت دولت سریعا مصوبه خود را اصلاح نماید.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: حصار اقتصادی آخرین تیر ترکش آمریکا و آخرین مصاف انقلاب اسلامی با استکبار جهانی و اندیشه سیاسی غرب است. استکبار جهانی از تمام راه‌ها مأیوس شده در این مسیر طمع پیدا کرده و آخرین تیر خود را با تمام توان پرتاب کرده است.

وی ادامه داد: اوج تحریم و تهدید نیز 13 آبان بود و آمریکا روی آن هم حساب خاصی باز کرده و تبلیغات زیادی هم کرده بود. حالا در 13 آبان نه تنها آمریکا به کام خود نرسید بلکه قضیه عکس شد و دلار و سکه سیر نزولی پیدا کرد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: در اینجا به دارندگان سکه و ارز می‌گویم هرچه دلار و سکه دارید به بازار بریزید چون آخرین تیر ترکش ترامپ به سنگ خورده است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: با این ناکامی قیافه ترامپ و پمئو و جان بولتون بسیار دیدنی است. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود؛«تهران زیر فشار سنگینی قرار دارد ما آن قدر فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم تا صدای خردشدن استخوان‌هایشان شنیده شود» حالا به جای شکستن استخوان‌های ملت ما هیبت آمریکا و برنامه‌های آمریکا شکسته است. آنها هم در برابر ایران هم در سوریه هم در یمن هم در عراق هم در شورای امنیت و هم در دادگاه لاهه شکست خوردند.

وی افزود: آمریکا تمام امید خود را به 13 آبان دوخته بود. حالا از سر عصبانیت اقدام به گشودن جبهه ای جدید در برابر ایران کرده و آن هجمه رسانه‌ای است.

عاملی اظهار کرد: آمریکا این هفته اعلام کرد 40 میلیون دلار جهت جنگ رسانه‌ای با ایران تصویب کرده است. این پول جهت تغییر ذائقه و باورهای ملت و افکار عمومی در مصارف زیر هزینه خواهد شد.

وی بیان داشت: نفوذی‌ها کارهای حیرت‌آوری دارند یک جاسوس در یکی از کشورهای اروپای شرقی در زمان شوروی سوسیالیستی که به سمت بسیار بزرگی در دولت رسیده بود بعد از لو رفتن می‌گوید کار من فقط این بود که از انتخاب انسان‌های لایق بر مدیریت‌های حساس جلوگیری کنم.

عاملی تصریح کرد: ران پل، قانون‌گذار آمریکایی می‌گوید؛ «نظریه ما آمریکایی‌ها این است که باید با ایجاد دردسر یا از طریق اعمال تحریم آنقدر مردم کشورها را آزار دهیم تا آنها به این نتیجه برسند که باید حکومتشان را تغییر دهند».

وی گفت: تجربه چهل ساله نشان می‌دهد که نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها جز حسرت چیز دیگری برای آمریکایی‌ها نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
ساغول حاج اقاعاملی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
عمارت روهم مثل ارس شل بگیریم ازدست میره.
ازقدیم گفتن به صاحب اسب نگاه میکنندواسب شونعل میکنند.
بی تفاوتی استان اردبیل به حق ابه ارس باعث جسارت انهابه عمارت هم شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار