دو نماینده پیشقدم شدند
گزارش حضور و غیاب و میزان مشارکت 2 نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی و در رأی گیری صحن علنی منتشر شد.
کد خبر: ۶۹۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 13 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، مجلس شورای اسلامی در راستای سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت نمایندگان مجلس، در اولین گام، اقدام به انتشار دو گزارش از "اطلاعات حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون های تخصصی" و "میزان مشارکت در رأی گیری های جلسات علنی مجلس شورای اسلامی"  کرده است.

لازم به ذکر است این گزارش صرفاً مربوط به حدود یک سوم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با تکمیل فرم، موافقت خود را با انتشار اطلاعاتشان اعلام کرده اند.

امکان انتشار اطلاعات دیگر نمایندگان نیز پس از اعلام موافقت ایشان به صورت مکتوب ، وجود خواهد داشت.

گزارش فعالیت نمایندگان از تاریخ 97/8/1 لغایت 97/8/30 می باشد که در این لینک قابل مشاهده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان 7 نمانیده استان اردبیل، رضا کریمی نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین و بشیر خالقی نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با انتشار و شفاف سازی عملکردشان در زمینه حضور و غیاب و نیز مشارکت در رای گیری های صحن علنی پارلمان اعلام کرده‌اند.

تاکنون 5 نماینده دیگر استان محمد فیضی،صدیف بدری، ولی ملکی،شکور پورحسین و میرحمایت میرزاده با انتشار و شفاف سازی اطلاعات مربوط به حضور و غیاب و مشارکت در رای گیری های صحن علنی مخالفت کرده‌اند!

باید منتظر ماند و دید این مقاومت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا سرانجام همه 7 نماینده استان در مجلس به این شفاف سازی تن خواهند داد یا خیر؟

در این باره بخوانید

نمایندگان اردبیل دیگر خواب نمی مانند!

طی ماههای گذشته برخی رسانه‌ها،عملکرد تعدادی از نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در خصوص پایبندی و وعدم رعایت آیین نامه داخلی پارلمان در موضوع حضور و غیاب را منتشر کردند که بازتاب های گسترده ای داشته است و گمان می رود مقاومت برخی نمایندگان در این باره ناشی از واکنش‌های منفی افکار عمومی به کارنامه اشان در این باره باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
مردم اردبیل عجب نمایندگانی دارند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
درموردعمارت هم مطلب بزار.به یغمامیره.
به صاحب اسب نگاه میکنندنعلش میزنند.توارس صداواعتراضمون کارسازنشدحالابه جان عمارت افتادند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار