تمرکز بر یک طرح و غفلت از مشکلات مردم
امروز به جای توجه و پاسخ به مطالبات اولیه مردم، می خواهند صورت مسئله را پاک کرده و استان محروم اردبیل را بزک شده جلوه دهند.
کد خبر: ۶۸۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 10 December 2018

تابناک اردبیل- دولت یازدهم در نصب اکبر بهنامجو به استانداری اردبیل، تاکتیکی زیرکانه به خرج داد، بدین معنا که نمی خواست تا همانند اسلاف، نماینده عالی دولت هر چند برای مصرف داخل استان، همواره پیام های مکرر عقب ماندگی انباشته استان در زمینه زیرساخت های صنعتی و تولیدی که بیگمان متوجه خود دولت می شود را تکرار کند و لذا ترجیح داد تا با رویکرد جدید،مطالبات به سمت و سوی دیگری تغییر جهت داده شود.

برای این منظور بود که سراغ آقای اکبر بهنامجو با پیشینه مدیریتی در سمگا و سازمان میراث فرهنگی رفت و او ماموریت یافت تا به اصطلاح، یکی از ظرفیت های بالقوه استان( گردشگری) را تحرک بخشیده و اسباب توسعه استان را فراهم سازد.

در ابن باره بدانید

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/9/19/440237_396.jpg

یکی از امارات و نشانه های این گزاره، انتصاب بهروز ندایی با پیشینه بلندبالا در سازمان میراث فرهنگی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی بود تا آقای بهنامجو با تمرکزی خاص برنامه های خود را پیش ببرد و پر بیراهه نبود که مطابق پیش بینی ها، حوزه تصمیم گیری های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان متاثر از مرکزیت استان باشد و از این روی بود که تغییرات مدیریتی در این مجموعه با اهداف برشمرده رقم خورد.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/9/19/440238_175.jpg

مرور کارنامه یک ساله استاندار اردبیل و تیم مدیریتی او گواه این مدعاست که او بیشترین جلسات،کارگروهها، دیدارها،سفرهای داخلی و خارجی،مذاکرات، بودجه و دستورات مدیریتی و اداری را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری داشته و فراوانی مجوزها و مانور دراین حوزه به طرز بیسابقه ای در مقایسه با بخش های دیگر را نشان می دهد و لذاست که مردم استان، عملکرد آقای بهنامجو در پایان مسئولیت اش را تابعی از همین اولویت دانسته و خواهند سنجید.

وعده های استاندار اردبیل برای رونق و توسعه استان از مسیر صنعت گردشگری تا حدی است که او در ماههای اخیر، تمرکز بر این صنعت را تنها راه عبور از تحریم های آمریکا و نجات استان خواند بی آن که درباره پیش نیازهای پایه ای چنین صنعتی در حوزه ارتباطی و ... سخنی به میان آورد.

یکی از ایده هایی که قطعاً محصول فکر شخص استاندار بوده، طرح "زمستان بیدار" است که گفته می شود برای اجرای آن بودجه هنگفتی درنظر گرفته شده و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مکلف به اجرای آن است؛ طرحی که به گفته صغری فرشی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان برای ضبط و پخش آن با مرکز صدا وسیمای استان قراردادی هم منعقد شده است!

در این باره بخوانید

ناگفته پیداست که مقصود از قرارداد مورد اشاره صرفاً پخش از شبکه استانی سبلان نیست و بنا دارند تا طرح "زمستان بیدار"از طریق شبکه های سراسری، بین المللی و بخش های مهم خبری رادیو و تلویزیون در رسانه ملی معرفی شود که با یک محاسبه سرانگشتی چه بسا می توان گفت که بخش اعظم بودجه طرح که همچنان نامشخص است، صرف نمایش آدم برفی و ...در تلویزیون خواهد شد!

کسی منکر خدمات مسئولان نیست اما طرح "زمستان بیدار" بدون توجه به زیرساخت هایی نظیر حمل و نقل، راه، مراکز اقامتی و ... که مصداق بارز آن تلفات جاده ای وحشتناک در مسیر جاده ای مشگین شهر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان، بازی با جان مسافران و خانواده های آنان در یخبندان و دارای مسئولیت بسیار است.

شایسته است در متممی به قرارداد حاضر، دوربین های تلویزیون، فقر و محرومیت حاشیه نشینان استان را که محصول مدیریت ناکارآمد است به تصویر بکشد تا بلکه کسی دلش به حال مردمان این دیار که کرامت اشان لگدمال می شود، بسوزد.

انتهای پیام    

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
راه توسعه استان اردبیل دردرجه اول توجه به کشاورزی وصنایع تبدیلی ست.اولویت بایداستیفای حق ابه هاباشد.
بااین زیرساخت های ارتباطی ولغوپروازها توسعه استان ازطریق گردشگری تاسالهابعیدبنظرمیرسد،مضاف براینکه اردبیل فوقش سه،چهارماه پذیرای مسافرانی هست که بیش ازیکی دوروزدراین منطقه نمیمانند.
المان،ژاپن ،کره بارشدصنعتی توسعه یافتنددرحالی که یونان یامصرباوجودجذبه های گردشگری فراوان چندان توسعه نیافتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
یکی از ضروری ترین ابزارهای لازم برای سفر زمستانی ؛ راه آهن است که نداریم ؛ ابزار دیگر : فرودگاه است که به اصطلاح فروردگاه استان ما که بیشتر به بیابان شبیه است رکوددار کنسلی پروازها در کل کشور و بلکه دنیاست آن وقت گردشگر صرفا برای یک آبتنی اینهمه زحمت سفر را به جان خواهد خرید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
الکی زور نزنید تمام بودجه دولت صرف صنعتی کردن استانها مرکزی ایران است .استان اردبیل در دولت های گذشته هیچ و هیچ پروژه صنعتی راه اندازی نشده .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار