مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از عملیات اجرایی 11 طرح در حوزه آبخیزداری استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 03 December 2018
به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون بیش از 364 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان در قالب 42 زیر حوزه مطالعه شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در سه مرحله انجام می شود، خاطرنشان کرد: اجرای مرحله اول به طور رسمی در شهرستان‌های گرمی، مشگین ‌شهر و پارس‌ آباد آغاز شده و در10 روز آینده طرح‌های آبخیزداری دیگر شهرستان‌های استان شروع می شود.
 
به گفته هدایت برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان عوامل تاثیر گذاری همچون فرسایش خاک، رسوب، میزان بارندگی، دبی آب و سیل خیزی منطقه، میزان پوشش گیاهی و عوامل اجتماعی و اقتصادی مورد شناسایی و مطالعه قرار می گیرد. 
 
مدیرکل منابع طبیعی اردبیل هدایت، کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خاک، مهار آب های روان، تغذیه آب های زیرزمینی و استحصال آب را از مهم ترین ویژگی‌های اجرای بندهای آبخیزداری در منطقه عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار