کد خبر: ۶۸۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 29 November 2018

علی دولتی مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: طی روزهای آینده با ورود سامانه جوی به منطقه ناپایداری‌هایی را در استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه  از  عصر روز پنجشنبه 8 آذر 1397 کلیه مناطق استان اردبیل را تحت تأثیر قرار خواد داد و بر این اساس از عصر پنجشنبه تغییر جهت وزش بادها از جنوبی به شمالی و شرقی انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: آسمانی ابری و مه آلود از روز جمعه تا یکشنبه 11 آذر؛ کاهش دید بر اثر مه غلیظ از جمعه تا صبح یکشنبه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نواحی منتهی به استان گیلان؛ کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما؛ شروع بارش باران از بامداد جمعه و تداوم آن به‌صورت متناوب تا عصر شنبه؛ بارش باران و برف از عصر جمعه تا عصر شنبه در مناطق شهری خلخال، سرعین، نیر و مشگین‌شهر؛ بارش برف در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، صلوات داغی (گردنه لنگان)، خروسلو داغی (قره آغاج)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ هشجین) از پدیده‌های مورد انتظار در روزهای آینده است.

وی ادامه داد: به سبب کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، به‌ویژه گردنه الماس، صائین و حیران، اختلال در تردد وسائط نقلیه در ایام مذکور دور از انتظار نیست.

دولتی مهر گفت: سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه و هوای سرد از ظهر روز دوشنبه از منطقه خارج خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار