رئیس صمت استان اردبیل چه گفت؟
در هر صورت،بازنده و قربانی ماجرا همانا کارگران و خانواده های آنان هستند و هیچ کسی جز این قشر ضعیف و زحمتکش دچار اذیت و مشقت نخواهد شد.
کد خبر: ۶۸۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 26 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، کارگران به عنوان قشر ضعیف و زحمتکش همواره به طرق مختلف متحمل سختی ها و مشقات ناشی از شرایط کار قرار دارند.

یکی از حربه های مرسوم در میان برخی کارفرمایان، وجه المصالحه قرار دادن کارگران به منظور مجبور ساختن دولت و جلوگیری از فرار او در انجام تعهداتش در قبال کارفرمایان است که چه بسا این تاکتیک در مواردی می تواند به نفع کارگران ختم شود.

کارخانه آرتاویل تایر اردبیل با حدود 1500 کارگرهفته پیش به دلیل آنچه که نبود مواد اولیه اعلام شد، تعطیل و شوک سنگینی را به تولید استان و خانواده های کارگران وارد کرد.

بیشتر بخوانید

متعاقب آن و در فاصله چند روز بعد، شوک دوم هفته، تعطیلی کارخانه تسنیم نوش در استان بود که با وجود تکذیب های اولیه، این خبر نیز تائید و بر نگرانی ها افزود.

بیشتر بدانید

سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل که ایسنا آن را مخابره کرده در اظهاراتی گفت: کارخانه آرتاویل تایردر کنار تامین مواد اولیه با مشکل دریافت تسهیلات به مبلغ 300 میلیارد تومان مصوب از صندوق توسعه ملی روبروست که مقرر شده نیمی از این تسهیلات از محل صندوق و نیم دیگر نیز از محل رونق تولید تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد مشکل شرکت تسنیم‌نوش نیز گفت: این کارخانه نیز با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند که قرار شده با همکاری وزارت صمت در کنار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مشکل این واحد تولیدی نیز از بابت تامین مواد اولیه و فروش و عرضه محصولات برطرف شود.

سخنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل این گزاره را تقویت می کند که گویی دولت به تعهداتش درباره اعطای تسهیلات راه اندازی فاز سوم کارخانه آرتاویل تایر که استاندار اردبیل بدین منظور وعده ایجاد 400 شغل جدید را مطرح کرده بود و نیز به تعهدات احتمالی در باره تسنیم نوش عمل نکرده و دست آقای بهنامجو و مسئولان شرکت گلدستون و تسنیم نوش را در حنا گذاشته است و لذاست که احتمال می رود این دو کارخانه با توجه به شرایط کنونی، چنین تاکتیکی را در پیش گرفته باشند!

امید می رود که مطالب پیش گفته چه در خصوص تعهدات انجام نیافته دولت و چه تاکتیک های کارخانجات،کاملاً فرضیات و احتمالات باشد چرا که در هر صورت،بازنده و قربانی ماجرا همانا کارگران و خانواده های آنان هستند و هیچ کسی جز این قشر ضعیف و زحمتکش دچار اذیت و مشقت نخواهد شد.

توضیح:

مستند گزارش حاضر، متن خبر ایسنا به شماره خبر 979-1190-5مورخه 97/9/3 ساعت ۱۴:۳۱بود که متاسفانه در ساعت 15 امروز 97/9/6 مطلع شدیم به دنبال اعتراض سازمان صنعت و تجارت استان اردبیل و رد مطالب عنوان شده از سوی سیدحامد عاملی در این خبر، در اقدامی غیرحرفه ای اعداد و ارقام منجمله مبلغ 300 میلیارد تومان تسهیلات به 30 میلیارد تومان تغییر یافته است!

شایسته بود متن توضیح و اصلاحیه سازمان صمت استان در خبری جداگانه از سوی آن خبرگزاری منتشر می شد و گرنه این اقدام اساساً غیرحرفه ای،مغایر با حقوق مخاطب بوده و قابل دفاع نیست.

انتهای پیام   

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
این استاندار محترم نیست که دنبال اعتبار برای تک به تک واحدهای تولیدی صنعتی در استان باشد بلکه وظیفه مدیر دستگاه متولی هست که دنبال رتق و فتق این مسائل بوده و پاسخکوی تولید کنندگان باشد .
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
اتفاقا به نقطه ای خوبی دست گذاشته اید مگر توسعه فاز دوم یک کارخانه به عهده دولت است خوب ترفند مدیران این کارخانه همیشه ایطور بوده وهست .شما به عنوان رسانه خوب وسخنگوی مردم ازمدیران مسوول بپرسید. تابحال چقدر این کارخانه از دولت تسهیلات گرفته . مگر زمین کارخانه را رایگان تحویل نگرفته اند . مگر ماشین آلات کارخانه رابا عرض 7 تومانی نخریده اند.و......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار