کشت و صنعت مغان را بنیادمستضعفان می دادیم،اعتراض نمی کردند
رئیس سازمان خصوصی سازی مدعی شد که به دلیل مخالفت این سازمان با واگذاری کشت و صنعت مغان به بنیاد مستضعفان،امروز برخی مانع انجام معامله هستند!
کد خبر: ۶۸۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 26 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال تعلیق واگذاری سئوال برانگیز شرکت کشت و صنعت مغان به خریداری که از نظر مسئولین قضایی،نظارتی و اجرایی استان اردبیل فاقد اهلیت است،میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در اظهارنظری جدید که بیانگر اوج ناراحتی او از توقف معامله بزرگ سال دارد، پشت پرده هایی از این واگذاری را افشا کرد.

او که پیش از این و در ماجرای فروش کشت و صنعت مغان نامی از بنیاد مستضعفان به میان نیاورده بود، در گفتگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شد که «مغان را چهار بار به مزایده گذاشتیم و فروش نرفت، در نوبت پنجم هیات واگذاری می خواست از اختیار قانونی خود استفاده کند و آن را به صورت مذاکره ای 1400 میلیارد تومان بدون سود فروش اقساطی به بنیاد مستضعفان بفروشد».

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: «خریدار مغان 100 درصد خصوصی است و چون خصوصی است، او را اذیت می کنند،در صورتی که اگر هیات واگذاری، مغان را مذاکره ای به بنیاد مستضعفان با 1400 میلیارد تومان بدون فروش اقساطی می داد، هیچ موجی در کشور ایجاد نمی شد!؟

به گفته پوری حسینی این در حالی است که در مزیاده پنجم کشت و صنعت مغان با قیمت پایه 1761میلیارد تومان به فروش رسید و با فروش آن ظرف 12 سال آینده بیش از 3 هزار میلیارد تومان از خریدار پول می گیریم و به خزانه می دهیم!

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: پس از فروش این شرکت اعلام کردند که خریدار نا اهل است و لذا با شائبه و احتمال نمی شود حق کسی را ضایع کرد؛ به ما می گویند صبر کنید مگر چه قدر می توانیم صبر کنیم.

به گزارش تابناک اردبیل، اتخاذ رویه نه چندان شایسته توسط رئیس سازمان خصوصی سازی در حمایت و دفاع همه جانبه و مکرر از خریدار! و متهم کردن منتقدین و مراجع ذیصلاح قانونی در نااهل دانستن خریدار نافی اصل بیطرفی این سازمان به عنوان نماینده دولت در واگذاری است و چه بسا می تواند از سوی مدعی العموم و سایر مراجع قانونی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

ضمن این که باید منتظر ماند و دید که ادعای آقای پوری حسنی در خصوص بنیاد مستضعفان با چه واکنشی از سوی این مجموعه مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
کشت وصنعت گوشت قربانی شده!!

واگذارش کنیدبه تعاونیهای مردمی ومهندسان استان
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
بهتر است به آقای پوری حسینی بگویید چند سال پیش که نیروگاه اردبیل تنها زیر ساخت کلان اردبیل را جهت پرداخت دیون دولت به بخش به اصطلاح خصوصی واگذار کرده و کارکنان آن و خانواده هایشان را بدبخت و بیچاره کردید از یادمان نمی رود روزی نیست که سر سفره 700 نفر از کارکنان و خانواده های این نیروگاه، نفرین تان نکنند حال به فکر کشت و صنعت مغان افتاده اید؟؟
اگر شما میتوانستید فقط یک مورد نظیر این کشت و صنعت را می ساختید نه اینکه به بهای پر شدن جیب عده ای آن را به پشیزی می فروختید.

یک دلسوز وطن از اردبیل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار