امام جمعه بیله‌سوار؛
امام جمعه بیله‌سوار گفت: اگر قوه قضائیه در حکم خود نسبت به دانه درشت‌ها قاطع باشد، رضایت عمومی مردم را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۶۸۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 16 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین جدایی در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، اساسی ترین نیاز عصر حاضر را ظهور امام زمان (عج) برشمرد و همچنین بر مشکلات شهر بیله سوار اشاره کرد و افزود: شهرستان بیله‌سوار که قدمتی بسیار تاریخی دارد در نوار صفر مرزی قرار گرفته و هر روز شاهد ورود و خروج هزاران مسافر از کشورهای همجوار است ولی به دلایل نامعلوم مظلوم مانده است.

وی گفت : بیمارستان شهر بخاطر نبود پزشکان متخصص در حال تعطیلی است، کتابخانه شهر ۱۲ سال پیش کلنگ‌زنی شده ولی هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است، مرتفع شدن این مشکلات مستلزم توجه جدی مسئولان بخصوص استاندار محترم است .

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به کاهش بودجه شهرداری‌ها تصریح کرد: بودجه شهرداری هر سال کمتر می‌‌شود بگونه ای که دیگر حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیز نیست، لذا از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که به هر بهانه ای بودجه شهرداری ها را نکاهند و شهرهای کوچک را با بی تدبیری و سیاست های غلط شان، نابود نکنند.

جدایی با تبیین آسیب های نفوذ فرهنگی دشمنان و آثار سوء آن در جامعه اسلامی تصریح کرد: گروهی جنایتکار به نام داعش جنگی به راه انداخت که مصیبت های بسیاری را به بار آورد اما با این همه نتوانست به داخل کشور نفوذ کند ،اما امروز داعشی دیگر با ظاهری زیبا و فریبنده وارد خانه ها و خانواده ها ایرانی شده است ، دشمنان به ویژه آمریکا ۷۵ درصد تبلیغات دنیا را به دست گرفته اند و بیش از ۴۵ میلیارد دلار صرف تبلیغات خودشان می کنند و روزانه هشت ساعت برنامه تلویزیونی به ۳۷ زبان تولید می کنند و همه این ها برای ترویج فرهنگ پست شان هست ، امروز فرهنگ غربی موجب شده است که بعضی از فرزندان مسلمان کشورمان در خانه خود به نگه داری سگ بپردازد .

وی با انتقاد از مدل بعضی لباس ها و سبک پوشش ها و رفتارهای متاثر از فرهنگ غربی اظهار داشت: فرهنگ شلوارهای پاره پاره از جمله فرهنگ های غلط و پست غربی است که این روز ها همه جا را فرا گرفته است ، اخیرا در یکی از پاساژهای تهران ،توالت ایستاده غربی ایجاد کرده اند که این ها با فرهنگ دینی ما سنخیتی ندارد، داعش امروز فرهنگ بیگانه ضد اسلامی است که با نفوذ فرهنگی جامعه ما را لائیک و سکولار می کند .

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به کتاب "کافکا و عروسک مسافر"، نوشته "فرانتس کافکا" نویسنده اهل چک ، معضلی اجتماعی به نام فرهنگ سه خطی را تحلیل کرد و افزود: فرهنگ شکیبایی موجب پدید آمدن این کتاب شد ولی متاسفانه فضای عمومی و ذائقه جوان های ما تغییر کرده و این فضا در جامعه مبتلا به فرهنگ سه خطی شده است ، فرهنگی که اگر مطلبی بیشتر از سه سطر بود نباید خوانده شود و راه رسیدن به هدف اگر طولانی بود باید از آن صرف نظر کرد ،این فرهنگ سه خطی، اختلاس ، دزدی و بی سوادی تولید می کند .

جدایی ادامه داد: در مسیر فرهنگ ما یک پلی شکسته است که موجب شده هیچ رفتنی به هدف نرسد ، آن پل فرهنگ شکیبایی است که باعث می شود فرد در مطالعه سه خط را کافی بداند ، در ازدواج بین عشق و نفرت ده ثانیه زمان بگذارد و در کار از فقر تا ثروتش یک اختلاس فاصله داشته باشد ‌و ... لذا جامعه امروز نیازمند تقویت فرهنگ شکیبایی است .

وی در پایان به اعدام سلطان سکه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه قدم بسیار مهم و قابل ستایشی در این زمینه برداشت لذا از دست‌اندرکاران محترم دستگاه قضا بابت این اقدام امید بخش تقدیر و تشکر می کنیم و یقین داریم اگر قوه قضائیه در حکم خود نسبت به دانه درشت ها محکم و قاطع قدم بردارد رضایت عمومی مردم را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
باسلام اظهارت امام جمعه محترم در ارتباط با مشکلات شهر مرزی بیله سوار و مسائل کلی کشور کاملا به جا ودرست است باید مسئولین استانی و کشوری نگاه ویژهای به شهرهایی که در نقطه صفر مرزی قرار گرفتهاند داشته باشند چون از حداقل امکانات هم محروم هستند وضعیت شهردای شهربیله سوار نیز اسف بار و احتیاج به حمایت مالی دارد که چهره شهر را که مبدا ورودی کشور است عوض کند خدا را شکر امام جمعه محترم که به تازگی انتخاب شده فعالیت بیشتری در تغییر چهره شهر و تعامل با مسئولین شهری را آغاز کرده است که جا دارد از زحمات ایشان تقدیر و تشکر بنماییم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار