کد خبر: ۶۸۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 15 November 2018

اکوتوریسم با عنوان گردشگری طبیعت یا جذب گردشگر از طریق چشم‌اندازها و پدیده های طبیعی مفهومی شناخته شده در طبقه بندی صنعت گردشگری ست که بخش مهمی از نیازها و فعالیت های فراغتی و تفریحی دلبستگی های ذاتی انسان به محیط های طبیعی و جاذبه های آن را در برمیگیرد این سرشت که ریشه در خواستهای زیستی، اجتماعی و روانی وی دارد نقش ویژه ای به گذران فراغت و گردش در فضای باز و محیطی سالم و آغوش طبیعت میبخشد و در بسیاری از موارد بستر فعالیت نوع دیگری از گردشگری با نام گردشگری ورزشی را طلبیده و آماده میسازد.

"زمستان‌بیدار" ایده ای نوین در به ظهور رساندن این نوع گردشگری ست که استانداراردبیل با طرح آن که با عنایت به پتانسیل های موجود در منطقه با تلاش و اهتمامی همه جانبه، جامعه ی عمل خواهد پوشید. شهرستان سرعین مناسب ترین پایلوت برای این منظور است که با پیشنهاد علی دایی، سرآمد و افتخار ورزش کشورمان، مبنی بر احداث کمپ ورزشی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار، با حمایت مدیران و مسئولین استانی بالاخص شخص استاندار، زمینه ساز معرفی استان اردبیل بعنوان قطب نمونه ی گردشگری شمالغرب خواهد شد که حضور آقای علی دایی خود، اعتبار خاصی را فراهم آورده و موجبات رونق و شکوفایی طرح خواهد شد.

جذب سرمایه گذار از اصلی ترین دغدغه هایی ست که استان اردبیل همیشه با درِ بسته ی آن مواجه شده و امروز این تهدید را با درایت استاندار و دستان پرتوان دایی، تبدیل به فرصتی شده که هرگونه قصور و تعلل، خسران و ندامت به همراه خواهد داشت.

پیگیری طرح احداث کمپ ورزشی در سرعین، همان تلنگری ست که زمستان خفته ی اردبیل را بیدار میسازد و از نظر دور نرانیم که برخی کشورها جهت جذب گردشگر ورزشی در زمستان، اقدام به احداث پیست های اسکی مصنوعی ، با برف مصنوعی نموده اند که جا دارد شاکر خالقی باشیم که باران موهبت های بی بدیلش را بر ما ارزانی داشته و این ماییم که از بجا اوردن شکر نعمات غافلیم.

در این راستا و در جهت ایجاد و گسترش این نوع از گردشگری نمیتوان نسبت به فواید و بازخوردهای مفید ان در سطح منطقه بی توجه ماند که مهمترینشان ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق کسب و کار هتلها و اماکنی خواهد بود که نزدیک به ۶ ماه از سال را خالی میگذرانند....و دیگر پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که بر همگان آشکار است.

جذب گردشگر در بعد خارجی، حضور تیم های ورزشی، بواسطه ی نام دایی، نه تنها به لحاظ ارز آوری حائز اهمیت خواهد بود بلکه با ایجاد فضای دوستی و اطلاع رسانی اردبیل را در سطح جهانی مطرخ خواهد نمود.

امید است سازمانها و ادارات مرتبط در کنار هم و با نظارت مستقیم و مجددانه ی جناب استاندار تسهیلات و تمهیدات لازم را مبذول دارند و با ممانعت از به حاشیه کشیده شدن و بروز تقسیمات سهم خواهانه، از مهجوریت در امانش بدارند.

با پیگیری و بهره برداری به موقع از این طرح و با توجه به زودبازده بودن صنعت توریسم، برگ درخشان دیگری به کارنامه ی مهندس بهنامجو افزوده خواهد شد و دعای خیرمان ضامن به ثمر نشستن نهالِ توسعه و آبادانی و همت والای ایشان خواهد بود.

یعقوب نعمت‌الهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار