مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: به مناسبت روز کتاب عضویت در کتابخانه‌های عمومی اردبیل رایگان است.
کد خبر: ۶۸۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 15 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، رباب عزیزخانی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: به مناسبت روز کتاب عضویت در کتابخانه‌های عمومی اردبیل رایگان است و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی در طول هفته کتاب اجرا می‌شود که در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

وی با اشاره به شعار امسال کتابخانه‌های عمومی با عنوان حال خوش خواندن  بیان کرد: در نیمه نخست امسال 900 برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده و هم‌اکنون 77 باب کتابخانه عمومی در نقاط استان فعالیت دارند و از جمله برنامه‌های اجرایی می‌توان به راه اندازی کمپین اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، برگزاری نشست‌های فرهنگی،تجلیل از کتابخوانان و کتابداران برتر و بازگشایی سالن کتابخانه بیضا اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون یک کتابخانه سیار در بیله‌سوار داریم که هدف از ایجاد این نوع کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی به مناطق محروم و حاشیه استان است که در این زمینه نیز در تلاش هستیم با افزایش تعداد این کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشیم.

عزیزخانی تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه مرکزی بیله‌سوار 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کتابخانه‌های روستای شام اسبی و انجیرلوی بیله‌سوار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و سال آینده شاهد افتتاح کتابخانه روستای دولت‌آباد نمین خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مشارکت خیران نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت و مهم است چرا که نقش خیران در احداث کتابخانه‌های عمومی در استان در طول چندین سال گذشته بسیار پررنگ بوده و با همکاری این افراد توانسته‌ایم فرهنگ کتابخوانی را در استان به حد اعلی برسانیم و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار