شهردار اردبیل گفت: احداث ۷هفت پل عابر پیاده در شهر اردبیل در اولویت شهرداری است که تا پایان سال آینده همه آنها عملیاتی و اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 11 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جمع اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت:  احداث 7هفت پل عابر پیاده در شهر اردبیل در اولویت شهرداری بوده که در حال حاضر از این تعداد سه پل عملیاتی و اجرایی شده که ما با خرید تجهیزات مورد نیاز نسبت به نصب پله ‌برقی در این پل‌ها اقدام کردیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر با توجه به شرایط گارانتی آنها شاهد تجهیز این پل‌ها به سیستم برق‌رسانی باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط ترافیکی و تردد مردم ما پل عابر پیاده دانشگاه را به پله برقی تجهیز کردیم و تلاش می‌کنیم تا در میدان فرهنگ و میدان ولایت روبه‌روی شهرک مخابرات نیز دو پل عابر پیاده را به شکل پله‌ برقی تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

شهردار اردبیل تصریح کرد: با توجه به شرایط گارانتی خرید پله برقی‌ها ما باید هر چه سریع‌تر با مجوز شورای شهر نسبت به تجهیز این پل‌ها اقدام کنیم که در این زمینه با کار کارشناسی و بررسی‌های میدانی شرایط برای نصب پل‌های عابر پیاده به شکل پله برقی فراهم است.

لطف‌اللهیان گفت: ما دلایل کارشناسی را در تجهیز این پل‌ها به پله برقی به شورای شهر ارائه دادیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر زمینه نصب پله برقی در دو مورد دیگر از پل‌های عابر پیاده در اردبیل فراهم آید تا ما بتوانیم چهار پله برقی دیگر را نیز سال آینده به این سیستم مجهز کنیم.

وی در مورد انتقال تجهیزات پله برقی نزدیک پل داروپخش در خیابان شهید جزایری به محل جدید در میدان فرهنگ افزود: با توجه به احداث پل داروپخش در این منطقه و وجود محل تردد هموطنان در کناره این پل به نظر می‌رسد چندان نیازی به پل عابر پیاده در این منطقه نباشد و ما اولویت اجرای پل عابر پیاده را در میدان فرهنگ شهرک کارشناسان تشخیص دادیم که در شرایط کنونی با حجم تردد و عبور و مرور همشهریان ساکن در این منطقه روبه‌رو هستیم.

شهردار اردبیل اظهار کرد: در میدان ولایت نیز روبه‌روی شهرک مخابرات با توجه به تردد صبحگاهی، ظهرگاهی و عصرگاهی دانش‌آموزان در این مسیر و همشهریان ساکن در این شهرک ضروری است تا در این منطقه پل عابر پیاده به شکل مکانیزه احداث شود.

لطف‌اللهیان با اشاره به مصوبه شورای شهر در مورد عقد قرارداد دو تا پنج ساله با صاحبان دستگاه‌های شهربازی در شورابیل بیان کرد: از 27 مورد از این دستگاه‌ها که در جلسه قبلی شورا به تصویب رسید مدت فعالیت دو سال تعریف شده و در جلسه امروز نیز 6 مورد از دستگاه‌ها در مدت پنج سال فعالیت از رده خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های شهربازی در شورابیل همان دستگاه‌های قدیمی هستند که قصد داریم نسبت به نوسازی آنها اقدام کنیم، تصریح کرد: ما در فعالیت دستگاه‌های شهربازی در شورابیل به روش مشارکت دست پیدا کردیم که از محل درآمد این دستگاه‌ها شهرداری نیز بهره و نصیب خود را خواهد برد.

شهردار اردبیل گفت: بعد از پنج سال تمامی این دستگاه‌ها از رده خارج خواهد شد و پیمانکار این پروژه باید تمامی این دستگاه‌ها را جمع‌آوری و از شورابیل خارج کند تا دستگاه‌های جدید جایگزین آنها شوند.

لطف‌اللهیان افزود: ما به روش کارکردی و کاملا مشارکتی در این زمینه با پیمانکار توافق کردیم و اگر قرارداد ما کمتر از پنج سال باشد تمامی عدد و رقم محاسبه شده ما به هم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی در شورابیل سعی داریم تا براساس قرارداد مشارکتی و تعیین سهم شهرداری از این دستگاه‌ها بهره‌برداری کنیم که البته پیمانکار باید استانداردها را در فعالیت شهربازی رعایت کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار