مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ممنوع بودن خرید و فروش گیاه سنبل آبی در این استان به دلیل مشکلات زیست‌ محیطی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 11 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خداپرست در جمع خبرنگاران گفت: خرید و فروش و پرورش آکواریومی گیاه سنبل آبی به دلیل اینکه این گیاه در خارج از محدوده بومی خود به عنوان گونه مهاجم شناخته شده و در صورت فراهم شدن شرایط رویشی مناسب، به طور جدی حیات سایر زیستمندان آبزی و کنار آبزی را به مخاطره می اندازد، ممنوع است.

وی افزود: گیاه سنبل آبی گیاهی آبزی شناور و بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی بوده و در خارج از محدوده بومی خود به عنوان گونه مهاجم شناخته شده و یکی از خطرناک ترین گیاهان آبزی مهاجم بوده و با توجه به سرعت رشد در مدت کوتاهی جمعیت آن دو برابر می شود.

خداپرست بیان کرد: با گسترش این گیاه بر روی سطح آب، میزان قابل توجهی از رشد و گسترش سایر گیاهان آبزی بومی عرصه‌های آبی کاسته و این گیاه همانند فرشی گسترده پهنه آبی را اشغال می‌کند.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/8/20/429991_880.jpg

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: این گیاه علاوه بر جلوگیری از نفوذ نور خورشید به لایه‌های زیرین آب مانع تبادل اکسیژن میان هوا و بخش‌های عمقی آب می شود.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ممنوعیت خرید و فروش سنبل آبی پرورش دهندگان گیاهان آکواریومی باید از پرورش این گونه گیاهی خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده این گونه در محیط ‌های آبی استان مراتب را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار