میراث فرهنگی بی‌توجهی می‌کند
مردم سرعین به‌خاطر بی‌توجهی میراث فرهنگی و گردشگری به نابسامانی آبگرم ساری‌سو شدیداً اعتراض دارند.
کد خبر: ۶۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 10 November 2018
به گزارش تابناک اردبیل، در جریان افتتاح پروژه‌های شهرداری در سرعین جمعی از اهالی گلایه‌ها و انتقادات خود را از نابسامانی سال‌های طولانی این مجموعه آبدرمانی به گوش مسئولان استانی رساندند و اعلام کردند که بیش از این نباید به سرمایه‌گذار فعلی که پروژه را به حال خود رها کرده اعتماد و اطمینان کرده و در سایه ضعف نظارت‌های مسئولان گردشگری این مجموعه اسباب گله‌مندی و سیمای نامناسب شهری را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم بزند. 
  
اهالی سرعین با انتقاد شدید از مسئولین حوزه گردشگری در بی‌توجهی به این پروژه و عدم تعیین تکلیف سرمایه‌گذار این پروژه از استاندار اردبیل خواستند؛ تا در اولین فرصت به تعیین تکلیف این مجموعه اقدام کرده و اهالی سرعین را بیشتر از این چشم‌انتظار ساماندهی این مجموعه نگذارند. 
  
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد محل ساری‌سو اظهار کرد: مسئولان و متولیان امر یا این فضا را به پارک تبدیل کنند و یا هر چه سریعتر با دعوت از سرمایه‌گذار به احداث یک مجموعه عظیم آبدرمانی و گردشگری در این مکان اقدام کنند. 
  
صدیف بدری خاطرنشان کرد: این فضای ناهنجار شهری اسباب گله‌مندی اهالی سرعین را رقم زده و ما هر وقت به سرعین سفر می‌کنیم اهالی از این شرایط گلایه داشته و اصلا در شان شهر گردشگری سرعین نیست که چنین مکانی بلاتکلیف و به شکل بلااستفاده به حال خود رها شود. 
  
به نوشته ایسنا، اما گلایه‌های مردمی به گوش معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز رسید که بهروز ندایی وعده داد؛ ظرف دو ماه آینده در این زمینه تعیین تکلیف با سرمایه‌گذار فعلی انجام می‌شود و در صورتی که سرمایه‌گذار به وعده خود عمل نکند با خلع ید سرمایه‌گذار در این منطقه طرح جدیدی را اجرا خواهیم کرد. 
  
وی گفت: ما با دعوت از سرمایه‌گذار به استانداری فرصت دوماهه‌ای را برای او به عنوان ضرب‌العجل آخر داده‌ایم تا این پروژه را تعیین تکلیف کند وگرنه اقدام قانونی انجام داده تا سرمایه‌گذار جدید را دعوت به همکاری کنیم. 
  
اما انتظار می رود مسئولین بدور از حواشی و فضا سازی‌های غیر واقعی  در انجام ماموریت‌های خود ورود پیدا کرده و طرح‌های گردشگری اردبیل را که اکثریت آنها در ماه‌های اخیر به خواب رفته فعال کرده و زمینه تکمیل و بهره‌‌برداری آنها را فراهم کنند. 
  
در این بین مجموعه‌های گردشگری سولا در سرعین، پروژه بزرگ گردشگری در وسط شهر سرعین که توسط شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری در حال اجراست و ده‌ها پروژه گردشگری دیگر در سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و اوضاع نامناسب آبگرم گیوی در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برد که مسئولان گردشگری اقدامی برای سروسامان دادن به آنها در ماه‌های اخیر انجام نداده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
امیدوارم این شهر مردمش یک ریال هم در امد نداشته باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار