کد خبر: ۶۷۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 04 November 2018

علی دولتی‌مهر پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهند طی روزهای آینده سامانه جوی جدیدی وارد منطقه شده و از  عصر روز دو شنبه موجب ناپایداری‌هایی در استان اردبیل خواهد شد.

وی افزود: وزش بادهای تند از عصر روز دوشنبه آغاز و در روز سه شنبه نیز تداوم خواهد داشت که در پی آن بارش باران از عصر روز دوشنبه و تداوم آن به‌صورت متناوب تا عصر روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: اوج بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق) در روز سه شنبه و حجم بارش قابل انتظار در بیشتر مناطق استان بین 5 تا 10 میلیمتر، در برخی مناطق تا 20 میلیمتر و بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: کاهش دما از روز سه شنبه آغاز می‌شود و روند کاهشی دما بویژه در روز چهارشنبه بیشتر خواهد شد.

دولتی مهر درخصوص بارش برف نیز اذعان داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش برف نیز در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، صلوات داغی (گردنه لنگان)، خروسلو داغی (قره آغاج)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ هشتجین) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و سرریز شدن رودخانه ها به سبب بارش شدید باران در برخی مناطق اختلال در تردد وسائط نقلیه به سبب کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی(بویژه گردنه الماس، صائین و حیران) در ایام مذکور دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی ست این سامانه از اواخر وقت روز چهارشنبه، 16 آبان از منطقه خارج خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار