کد خبر: ۶۷۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 03 November 2018

روسیه در چند ماه گذشته با افزایش خرید طلا ضمن تقویت پشتوانه پولی خود، به حد بی سابقه ای بر میزان ذخایر طلای خود افزوده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روسی «گازتا رو» روز جمعه نوشت: بانک مرکزی روسیه در سه ماهه سوم سال 2018 (ماههای ژوئن، جولای و اوت) رقم بی سابقه ای طلا خرید تا به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شود.

این رسانه با استناد به گزارش اخیر شورای جهانی طلا (WGC) نوشت: روسیه در سه ماهه سوم سال 2018 میلادی، 92.2 تن طلا خریداری کرده است تا ذخیره طلای این کشور به بیش از 2 هزار تن معادل 17 درصد ذخایر طلای جهان برسد.

در این گزارش به نقل از «دیمیتری تولینا» معاون اول بانک مرکزی روسیه از خرید طلا حمایت شده و گفته شده است: طلا ضامن 100 درصد از ریسک های حقوقی و سیاسی است و امکانات گسترده ای را برای دوری جستن از این ریسک های مختلف فراهم می کند.

رسانه روسی به نقل از کارشناسان شورای جهانی طلا (WGC) نوشت: روسیه بخش عمده دارایی های خود شامل اوراق قرضه آمریکا را فروخته است و به سیاست دوری و رهایی از دلار ادامه می دهد.

بر اساس گزارش گازتا رو، روسیه فروردین ماه 97، 96 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار داشت اما اکنون تنها 14.9 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد که پایین ترین سطح در 11 سال گذشته است.

رسانه های روسی سه ماه پیش در گزارشی اعلام کردند: ذخایر طلای روسیه رکورد بی سابقه ای بر جای گذاشته است و به دوران ژوزف استالین (دومین رهبر اتحاد جماهیر شوروری) رسیده است که نشانگر قطع وابستگی روسیه به دلار آمریکاست.

«کریستین لیندو» کارشناس مرکز اعتبارسنجی بین المللی مودیز آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد که با توجه به اقدامات اخیر روسیه برای کاهش وابستگی این کشور به دلار آمریکا، روسیه آمادگی دفع هر گونه ضربه به شکل تحریم های جدید را پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار