عضو هیئت رئیسه اتاق ایران خبر داد؛
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 02 November 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در این جلسه با دعوت از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و صنعت سعی می‌کنیم تا درددل‌های آنها را بشنویم تا از طریق دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برخی از موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید گزارشی را از عملکرد 6 ماهه شورا به دبیرخانه مرکزی ارائه کنیم تا خروجی و نتیجه مصوبات در این جلسات مشخص و روشن باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت و صنعت مغان مطالبات چغندرکاران را به شکل کامل و 100 درصد پرداخت کرد و در حال حاضر این بنگاه اقتصادی عظیم هیچ بدهی به کشاورزان و چغندرکاران ندارد.
 
پیرموذن بیان کرد: از طریق کمیته تسهیل و کارگروه‌های فنی طرح‌های ارائه شده به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مورد دقت نظر قرار گرفته و امیدواریم براساس آئین‌نامه‌های ستاد تسهیل و کمیته‌های شکل گرفته ایرادات و اشکالات برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی و برخی نارضایتی صادرکنندگان از بابت دریافت نکردن جوایز صادراتی و همچنین برگشت ارز حاصل از صادرات ما پیشنهاد کردیم تا همچون گذشته از طریق برگ سبز صادرات تجار مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران بیان کرد: ما همچنان مشکل انتقال ارز را به داخل کشور داریم و تصمیم بر این شده تا همچون زمان تحریم اول این برگ سبز صادرات در اختیار تجار قرار گیرد تا معامله‌ها به شکل قانونی انجام شده و از قاچاق ارز و برخی رانت‌ها پیشگیری شود.
 
پیرموذن ادامه داد: البته قرار است در دیداری که استاندار اردبیل با رئیس کل بانک مرکزی خواهد داشت ارزی از محل سامانه نیما برای واردات مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی همچنین به مشکل عمده تولیدکنندگان در عقد قرارداد با بانک‌ها و نحوه محاسبه بهره و سود بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در اکثر پرونده‌های کمیته حمایت قضائی از تولیدکنندگان با این مشکل روبرو بودیم که قرار شد براساس آئین‌نامه جدید نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به مشکلات متعدد واحدهای صنعتی و معدنی اشاره و اظهار کرد: فعالان بخش معدن از مظلومیت خاصی رنج می‌برند به طوری که تصمیم گرفتیم هفته آینده خانه معدن را در این استان راه‌اندازی کنیم تا با برپایی خانه معدن حق و حقوق واقعی فعالان این بخش مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد.

پیرموذن خواسته اصلی معدن‌کاران را تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مسئولان و پاسخ به استعلامات با تشکیل پنجره واحد در این حوزه اعلام کرد و افزود: ما جمع‌بندی این جلسه را به عنوان پیشنهادات استان اردبیل به شورای گفتگوی ملی خواهیم برد تا در تصویب و اجرایی شدن آنها اقدام اساسی را انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار