کد خبر: ۶۷۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 31 October 2018

علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد امشب و فردا سامانه جوی وارد منطقه شده و سبب ناپایداری‌هایی در استان اردبیل می‌شود که ورود این سامانه سرد و بارشی از امشب به استان بوده و تمامی مناطق استان به ویژه مناطق منتهی به استان گیلان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: در این مدت آسمان ابری و مه آلود با کاهش دید از امشب به ویژه در محورهای کوهستانی حیران و اسالم و کاهش محسوس دما در روز پنجشنبه بین 8 تا 10 درجه سلسیوس نسبت به روز چهارشنبه و نیز کاهش 2 تا 4 درجه‌ای دما در روز جمعه نسبت به روز قبل انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از وزش بادهای تند از جهت شرقی طی امشب و فردا در مناطقی از استان خبر داد و گفت:  آغاز بارش باران از پنجشنبه به ویژه در روز جمعه در نواحی منتهی به استان گیلان شامل شهرستان گرمی بخش موران، شهرستان نمین بخش‌های ویلیکیج، عنبران و مرکزی، شهرستان اردبیل اطراف فرودگاه و دشت زرناس، شهرستان خلخال بخش‌های شاهرود و مرکزی و نواحی از بخش هشتجین، شهرستان بیله‌سوار بخش مرکزی به ویژه گوگ‌تپه و در سایر مناطق استان به صورت خفیف خواهد بود.

دولتی‌مهر با بیان اینکه احتمال بارش برف در کوه‌های باغرو و به ویژه گردنه اسالم به آغ داغ هشتجین وجود دارد، گفت: به دنبال بارش شدید در نواحی منتهی به استان گیلان آبگرفتگی معابر عمومی و به دلیل کاهش دید بر اثر مه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی به ویژه گردنه الماس و حیران اختلال در تردد وسایل نقلیه در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از خروج این سامانه از سطح استان از حوالی ظهر روز شنبه هفته آینده خبر داد و افزود: در زمینه وضعیت جوی استان در روزهای آینده اطلاع‌رسانی‌های لازم با بررسی نقشه‌های هواشناسی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار