در مراسمی باشکوه؛
آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره یاران شیدایی جایزه ادبی یوسف و هنرواره حبیب در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 30 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، از بیش از 90 نفر برگزیده هر سه رویداد فرهنگی – هنری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان همواره در کنار ایثارگران تلاش کردند تا نمونه‌هایی از ایثار، جهاد و شهادت آنها را در دورران دفاع مقدس به تصویر بکشند که ما نیز بر همین اساس از هنرمندان و تلاشگران این عرصه در خلق آثار ماندگار قدردانی می‌کنیم.

علی واحد خاطرنشان کرد: اولین همایش یاران شیدایی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار شد که آموزش و پرورش استان و برخی نهادهای مرتبط در برگزاری این رویداد کمک‌کار ما بودند تا کودکان و نوجوانان نسبت به حضور گسترده در این رویداد شامل نقاشی، نمایش، راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، کتابخوانی و ... باهم رقابت کنند.

وی گفت: برای این رویداد بیش از 426 اثر ارسال شده بود که پنج نفر از داوران آثار ارسال شده را مورد ارزیابی قرار داده و از بین آنها 46 اثر در این بخش برگزیده شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: مرحله استانی هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف که فراخوان آن از اردیبهشت ماه منتشر شده بود توسط چهار نفر از داوران مورد بررسی قرار گرفت تا از بین 83 اثر ارسالی به دبیرخانه منتخبین برگزیده شوند.
 
واحد افزود: تعداد آثار ارسالی به این رویداد به نسبت سال گذشته دو برابر شده و ما کارگاه آموزشی را برای علاقمندان در تیرماه بر محور داستان نویسی دفاع مقدس برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: هنرواره حبیب نیز که در حقیقت مرحله استانی بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس است برگزار شد که ما امروز در سه بخش نمایش، عکس و فیلم از برگزیدگان تجلیل می‌کنیم و در بخش ویژه شعر نیز از دو اثر برتر اعم از شعر ترکی و فارسی به صورت جداگانه تجلیل می‌کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع برای این هنرواره 170 اثر ارسال شده بود که از بین این آثار پنج اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در پایان این مراسم علاوه بر شعرخوانی و مداحی در آستانه اربعین حسینی از منتخبین هر سه رویداد فرهنگی – هنری با محوریت دفاع مقدس تجلیل و تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار