تابناک اردبیل بررسی می کند
بی تردید تاکتیک سکوت و بی اعتنایی به رسانه ها و بعضاً فرافکنی نه تنها زیبنده مسئولان استان نیست بلکه بر ابهامات خواهد افزود.
کد خبر: ۶۷۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 29 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، ایجاد 20 هزار شغل یکی از تعهدات اصلی و البته مطالبه مردم استان اردبیل از اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در سال جاری است که هر از گاهی خود او و برخی معاونان و مسئولان استانی در این باره آمار و اطلاعات پراکنده و بعضاً متناقض و متضاد ارائه می کنند.

تابناک اردبیل 20 مرداد در گزارشی با استناد به خبر منتشره از سوی آقای اکبر بهنامجو مبنی بر تحقق 5000 نفری این تعهد، از او خواست برای پرهیز از حواشی احتمالی پیرامون این موضوع ،احترام به حقوق و خواست مردم و نیز شفاف سازی به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید، آمار 5 هزار نفری از هر طریق ممکن با هدف راستی آزمایی و اعتمادبخشی در دسترس عموم قرار گیرد.

این پیشنهاد نه تنها با بی اعتنایی مواجه شد بلکه دو هفته بعد( ششم شهریور)علی نواداد معاون سیاسی استاندار در اظهار نظری گفت که تاکنون 8 هزار از تعهد 20 هزار نفری اشتغال در استان اردبیل تحقق یافته است!

امروز در شرایطی که حدود 4 ماه از سال 97 باقی مانده است، نه تنها استاندار اردبیل در زمینه این تعهد شفاف سازی انجام نداده بلکه بهمن حسین زاده معاون اقتصادی او توپ را به زمین بازی بخش خصوصی انداخته و می گوید که دولت تسهیل گر اشتغال بوده و بخش خصوصی باید شغل ایجاد کند.

کسی تردیدی در این ندارد که ایجاد اشتغال در سایه حمایت دولت از وظایف بخش خصوصی است، اما نکته اساسی اینجاست که دولت از باب وظیفه حاکمیتی مکلف به اعمال نظارت و شفاف سازی است و نمی تواند به هر بهانه ای از شفافیت فرار کند مگر این که مشکلی برای این امر باشد که به هیچ عنوان افکار عمومی آن را نخواهد پذیرفت.

امروز رسانه ها نمی توانند بخش خصوصی را مجاب به ارائه گزارش از آمار اشتغال کنند و این وظیفه دولت است که در این باره به درستی عمل کرده و فرافکنی نکند.

یادمان باشد که از آغاز سال تاکنون به دلیل تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در استان، بسیاری از کارگران و شاغلین نیز به جمع بیکاران اضافه شده‌اند و خوب است که مسئولین درباره اقدامات خود برای احیای مراکز تولیدی راکد، نیمه فعال و تعطیل شده و بازگرداندن شاغلان نیز اطلاع رسانی کنند.

به نظر می رسد که اکنون وقت آن فرا رسیده که استاندار اردبیل دستور دهد تا مشاغل ایجاد شده از آغاز سال تاکنون و در اجرای تعهد شغل 20 هزار نفری از طریق سامانه‌ای در اختیار عموم قرار گیرد و گرنه تاکتیک سکوت و بی اعتنایی و بعضاً فرافکنی به رسانه ها نه تنها زیبنده نیست بلکه بر ابهامات خواهد افزود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
با این استاندار و معاونینش دو هزار شغل هم نمی توان ایجاد کرد چه برسی به بیست هزار شغل . شاید تو خواب و رویا می خواهند ایجاد کنند.
عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
بهتره بگندچندهزارشغل هم تواین مدت ازبین رفته وافرادی شغلشونوازدست دادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
خانمهای کارمند بانک قبلا می توانستند درصورت تمایل با بیست سال سابقه بازنشسته شوند ولی الان دو ساله که جلوی بازنشستگی خانمها با بیست سال را گرفتند ایجاد فرصت شغلی برای جوانها فقط به یک شعار تبدیل شده در عمل همه سیاست ها در جهت از بین بردن فرصت شغلی برای جوانهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
هنوز بازنشستگان رااز ارگانهای دولتی بیرون نکردند .میخواهی برای شما شغل ایجاد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
تحقق 20 هزار شغل شعار نیست واقعیت است واگذاری 40 هزار هکتار پایاب سد خداآفرین حداقا 12000 نفر اشتغال زایی و 2 برابر آن اشتغال زایی غیر مستقیم می تواند داشته باشد اگر مسئولین همت کنند و از کشاورزی صنعتی و اقتصادی در استان پشتیبانی نمایند.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
پایاب سدخداافرین رابه عشایرمنطقه واگذارمیکنندنه بیکاران استان.
عشایرشغل دامداری رابه شغل کشاورزی تغییرخواهندداد.
پس اشتغتال ورفع نرخ بیکاری گسترده ای درکارنیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
مگر عشایر بی کار ندارند چگونگی و شرایط و ضوابط واگذاری را هم قانون تعیین کرده و الویت را افراد بومی و بیکار ...تعیین کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار