قاضی پور:به 40 میلیون ترک توهین نکنید
نماینده ارومیه در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان تهران در مجلس گفت: ، 40 میلیون ترک در ایران زندگی می‌کنند و نباید به این ملت توهین شود.
کد خبر: ۶۷۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 28 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در جریان نطق مخالف در جلسه رای اعتماد شنبه نمایندگان به رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مدعی شد که در احداث کارخانه ذوب و پالایش مس سونگون شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی، فاجعه ای در حال رخ دادن است.

وی گفت: کارشناسان هشدار می‌دهند که احداث این کارخانه ذوب و پالایش آن هم به بهانه اطاعت از فرمایش رهبری برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال یک فاجعه‌ای به مراتب خطرناک‌تر از فاجعه دریاچه ارومیه است. در آن زمان کارشناسان هشدار دادند که این طرح‌ها دریاچه ارومیه را خشک می‌کند اما هیچ کس به آن توجه نکرد. امروز نیز می‌خواهند ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کنند تا حداکثر برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کنند.

بر پایه این گزارش، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در واکنشی سریع و در تذکری گفت: برخی نمایندگان در نطق‌های خود به مردم آذربایجان توهین می‌کنند، انتظار داریم رئیس مجلس تذکرات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم به آذربایجان تعرض شود.

نماینده ارومیه بیان کرد: رشد و شکوفایی آذربایجان خواست ملت ایران است، 40 میلیون ترک ایرانی – اسلامی در کل کشور زندگی می‌کنند و همه مردم آذربایجان را دوست دارند.

علی لاریجانی هم در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: حتماً همین طور است که شما می‌فرمایید، مردم آذربایجان مردم غیوری بوده که مورد احترام ملت ایران هستند. آنها جزو مرزداران اصیل کشور هستند و من بعید می‌دانم شخصی قصد بی‌احترامی به آنها را داشته باشد؛ قدر و منزلت عزیزان آذربایجان را همه می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت مس آذربایجان با بیان اینکه ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای شرکت ملی مس ایران، توسعه منطقه و درنهایت رشد و بالندگی ایران اسلامی اهمیت دارد، گفته است: مس سونگون و مس آذربایجان به دنبال کاهش خام فروشی مس است.

به گزارش تابناک اردبیل، گمان می رود مقصود آقای صادقی نماینده تهران این باشد که معادن مس سونگون که از گذشته تاکنون به صورت خام به شرکت صنایع مس در کرمان حمل می شود همچنان بر همین منوال ادامه یابد و در منطقه آذربایجان برای ارزش افزوده این محصول اقدامی بنیادین و زیرساختی انجام نپذیرد.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
فراورده های دامی شیروچرم وپشم مغان هم بصورت خام به تبریزمیرودولبنیات لیقوان باچندبرابرقیمت وکیف وکفش وفرش نفیس درانجاتولیدمیشود.
بهتره بفکراستان اردبیل باشید.
خودخلخال ومشگین معادن غنی دارندولی دریغ ازفراوری واشتغال.
بااینهمه محصولات کشاورزی وباغی نبودصنایع تبدیلی وارزش افزوده دراردبیل موج میزنه.
تبریزمیتونه خودشونگه داره،وزیرصمت هم تبریزی شد.
خلاصه بفکراستان اردبیل باشیم.
خشنود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
واقعا كسي بفكر نمين و جوانان بيكار ان با وجود تحصيلات عاليه ميباشد
همه دعواها يا دعواي زرگريست يا جناحي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار