کد خبر: ۶۷۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 25 October 2018

در شهرستان مشگین شهر تندباد موجب فروریختن دیوارهای کم دوام، ریشه کن شدن درختان کهنسال و شکسته شدن شیشه برخی از منازل و مغازه ها شد.
اکبر صمدی فرماندار مشگین شهر به ایرنا گفت: تندباد خسارت قابل توجهی به تاسیسات برق رسانی این شهرستان وارد کرده و جریان برق بخشی از شهر و تعدادی از روستاهای منطقه قطع شده است. 
وی اظهار داشت: برای ترمیم شبکه انتقال و توزیع و وصل جریان مجدد جریان برق تلاش می شود.
طهماسبی ، سرپرست شهرداری مشگین شهر نیز گفت: در اثر وزش باد خسارت قابل توجهی به مبلمان شهری وارد شده و تعداد زیادی از درختان ، درختچه ها ، المان های شهری و چراغ های تزیینی آسیب دید.
وزش تندباد در شهرستان های اردبیل ، نمین ، گرمی ، نیر و سرعین نیز باعث شکسته شدن شاخه های درختان، تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن شیشه برخی خودروها بر اثر اصابت اشیا و نیز آسیب به تاسیسات شهری و روستایی شد. 
ورزش تندباد از سمت جنوب غربی تا غربی همچنین موجب ایجاد گرد و غبار و کاهش دید در معابر شهری و جاده ها و بروز چند مورد تصادف رانندگی شد که تلفات جانی نداشت.
علی دولتی مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش تندباد تا ظهر روز جمعه در استان ادامه خواهد داشت. 
وی تقویت حفاظ گلخانه های استان ، کنترل بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل ، تجهیزات آبیاری ، تاسیسات عمومی شهر و کنترل تابلوهای بزرگ سطح شهر را از جمله مواردی دانست که باید برای جلوگیری از خسارت های احتمالی تندباد رعایت شود. 
دولتی مهر همچنین از شهروندان خواست از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداری کنند. 
استان اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خساراتی بر جای می گذارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار