کد خبر: ۶۷۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 23 October 2018
به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: برخی رسانه‌ها و فعالان فضاهای مجازی به گونه‌ای وانمود می‌کنند که شورای شهر به یک مجموعه ناکارآمد و بیهوده تبدیل شده است در حالی که دست زدن به چنین حربه‌های نخ‌نما و قدیمی نه تنها حیثیت شورا را زیر سوال نمی‌برد بلکه زمینه بی‌آبرویی چنین افراد و رسانه‌های مغایر با حقیقت‌نویسی را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در عصر انفجار اطلاعات ضرورت دارد اهالی رسانه واقعیت‌ها را به مردم منتقل کرده و از بیان مطالب غیرواقعی و گاه کذب پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: باید با احترام متقابل و قانونمداری سعی کنیم تا منافع عمومی را مورد توجه قرار داده و شفاف و روشن به سمت انعکاس واقعیت‌ها و بیان مشکلات مردم حرکت کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: پارلمان محلی فضای همدلی و احترام به خرد جمعی است و ما در بیان مشکلات مردم و انعکاس کاستی‌ها و نارسائی‌ها باید درست و واقع‌بینانه عمل کنیم و در رفع مشکلات و مطالبات به حق مردم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا شورا و شهرداری بهترین و شایسته‌ترین عملکرد را از خود نشان دهند نه اینکه عده‌ای از روی ناآگاهی بخواهند به برخی از مسایل دامن بزنند که به نوعی وحدت و همگرایی عمومی را مخدوش و جریحه‌دار می‌کند.

پوستی بیان کرد: تک تک اعضای شورای شهر به عنوان منتخبین مردم بدون کوچکترین سهم‌خواهی و در نظر گرفتن منافع خود سعی می‌کنند تا منافع مردم را در پیگیری مطالبات در راس کارها و اقدامات خود قرار دهند که ما نیز به صراحت اعلام می‌کنیم که عملکرد شورای شهر در دوره پنجم شفاف و قابل دفاع است.
 
وی اهتمام شورای پنجم را به توسعه فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و زیباسازی شهر توسط شهردار یادآور شد و تصریح کرد: ما همواره در تعامل و ارتباط مستقیم با مردم هستیم و سعی‌مان بر این است تا با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی طرح‌ها و لوایح متعدد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا از بین آنها بهترین برنامه‌ها به نتیجه رسیده و با تصمیم جمعی در مسیر حفظ منافع مردم و عموم شهروندان با احترام به نظرات کارشناسی اقدام عملی انجام شود.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در شورای شهر رای اکثریت قابل احترام است و همواره شورای شهر با احترام به نظر جمعی سعی کرده است با وجود برخی فراز و نشیب‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر ایجاد اختلاف در شورا تلاش جدی انجام دهد تا اهداف واقعی در مسیر تعالی شهر و خدمت‌رسانی مطلوب به مردم به نتیجه برسد.

پوستی تصریح کرد: شورا تلاش می‌کند تا از نظرات و پیشنهادات نخبگان و صاحبنظران که دل در گرو آبادانی شهر و دیار خود دارند استفاده کند و در همین راستا تلاش می‌کنیم تا شورای مشورتی را راه‌اندازی کنیم تا در سایه همفکری و همدلی کارها به پیش برود.
 
وی افزود: در هیئت رئیسه شورای شهر نظر جمعی بر این شد تا در جلسات موافقان و مخالفان در مهلت سه تا پنج دقیقه‌ای نظرات خود را بیان کنند تا با پرهیز از صحبت‌های نفر به نفر و یا دو نفر به دو نفر به نوعی بیان مطالب به شکل دقیق و کارشناسی انجام شده تا با پرهیز از پاسخگوئی‌های فردی نظر جمع مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

رئیس شورای شهر اردبیل اظهار کرد: مصاحبه اعضای شورا را خبرنگاران و منابع رسمی انشار اخبار و رویدادها باید به شکل شفاف و به دور از برخی شایعه‌سازی‌‌ها و بیان حرف‌های درگوشی باشد که امیدواریم همگان با احترام به قانون زمینه یک تعامل مثبت را به شایستگی فراهم کنند.

پوستی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید در نحوه واگذار دستگاه‌های شهربازی در شورابیل طوری عمل کنیم تا همچون تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر مساله‌ساز نشود که با نظر اعضای شورای شهر مقرر شد تجهیزات و دستگاه‌های شهربازی در شورابیل به روش BOO و در یک قرارداد دو و پنج ساله به متقاضیان واگذار شود تا سرمایه‌گذاران از این امکانات استفاده کنند.

وی در مورد بازسازی و نوسازی استندهای تبلیغاتی با پیشنهاد یکی از سرمایه‌گذاران بیان کرد: اصلا پسندیده نیست که ما ایده و فکر یک سرمایه‌گذار را در این حوزه مورد استفاده قرار دهیم تا این واگذاری‌ها به شکل مزایده انجام شده و حق و حقوق این سرمایه‌گذار و مشارکت‌کننده نادیده گرفته شود.

رئیس شورای شهر اردبیل همچنین در مورد طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر در مورد بازگشایی مسیر جنب شورای شهر نیز گفت: ما آمادگی داریم تا ساختمان شورای شهر را که در تعریض این خیابان قرار دارد تخریب کرده و با نظر جمعی اعضای شورای شهر در یک فضای مناسب فعالیت شورای شهر ادامه پیدا کند.

پوستی افزود: البته این کار بعد از پیدا کردن یک مکان مناسب و در شان شورای شهر انجام خواهد شد تا ما نیز همسو با اهالی این منطقه که اقدام به عقب‌نشینی و تعریض کردند تا بازگشایی در مسیر منتهی به کوچه چراغعلی انجام شود تعریض شورا نیز در احترام به رای و نظر مردم به انجام برسد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار