دکتر برات پور مسئول بررسی های بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی عنوان کرد : مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به مدت 30 روز کاری از مورخه 23/07/97 در جمعیت دام سنگین این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۷۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ 21 October 2018

دکتر برات پور مسئول بررسی های بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی عنوان کرد : مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به مدت 30 روز کاری از مورخه 23/07/97 در جمعیت دام سنگین این استان آغاز شده است. وی عنوان نمود که هزینه انجام واکسیناسیون تب برفکی در این مرحله رایگان بوده ولی هزینه واکسن به مشارکت دامدار بوده و حدود 50 درصد مبلغ واکسن از دامدار دریافت می گردد.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از مهمترین و مسری ترین بیماری های دامی با سرعت انتشار بالا می باشد که با ایجاد تاول و زخم در دهان و سم و پستان سبب کاهش تولی دو خسارات فراوران اقتصادی در صنعت دامپروری کشور می گردد.

وی گفت : اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

وی به دامداران توصیه کرد جهت اجرای موفق و پوشش حداکثری واکسیناسیون نهایت همکاری را با اکیپهای واکسیناسیون داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار