رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سال آینده شروع اکتشاف را در معدن امیدبخش مشگین‌شهر شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۶۶۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 20 October 2018
به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: بحث مطالعات و اکتشاف معادن در استان اردبیل در حال انجام است و با پیگیری استاندار اردبیل در منطقه مشگین‌شهر سه دستگاه حفاری فعالیت می‌کند که در این معدن به نتایج خوب و امیدبخشی دست یافتیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت میتکو مطالعات پهنه معدنی مشگین‌شهر را با برآورد ذخایر این پهنه و تکمیل مطالعات به انجام رسانده است که از سال آینده نیز اکتشاف معدن مشگین‌شهر را شاهد خواهیم بود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حوزه خلخال و قزل اوزن دستگاه حفاری و نمونه‌برداری همچنان فعال است و نمونه‌های بسیار امیدبخشی را برداشت کردیم و سال آینده با ارزیابی دقیق ذخایر معدنی کار اکتشاف و استخراج نیز آغاز خواهد شد.
 
عاملی با بیان اینکه درر دو پهنه دیگر نیز کار مطالعاتی و نمونه‌برداری در حال انجام است، تصریح کرد: در منطقه مشگین‌شهر کار استعلام از ادارات و صدور مجوزها به مشکل برخورده است و با دعوت از میراث فرهنگی، راهداری، آب منطقه‌ای و محیط زیست قرار شد صدور مجوزها در ادامه فرآیند مطالعات و اکتشاف به سرعت انجام شود تا در آینده‌ای نزدیک شرایط مناسبی را در تسهیل امور در بخش معدنی شاهد باشیم.
 
وی به ظرفیت خوب بخش معدن اشاره کرد و گفت: در این بخش به راحتی می‌توانیم فرصت اشتغال هزاران جوان جویای کار را به ویژه با راه‌اندازی صنایع فرآوری مهیا کنیم که ضرورت دارد در این حوزه اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌ها در سالجاری به درستی و براساس توان استان انجام شود.

در این جلسه تعدادی از سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح‌های صنعتی مشکلات خود را مطرح کردند که در این بین حمایت از زارعین پنبه، خرید راحت و مناسب این محصول، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی با توان کمتر و همچنین گشایش مجدد سامانه کارا برای ثبت اطلاعات کارآفرینان جدید و تسهیل امور از سوی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مطرح شد تا با تاکید استاندار اردبیل این مشکلات و موانع برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار