شهردار اردبیل:
اردبیل - شهردار اردبیل بیان اینکه نابینایان به عنوان شهروند، دارای حقوق شهروندی هستند، گفت: حقوق شهروندی جامعه روشندلان اردبیل باید ادا شود.
کد خبر: ۶۶۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 20 October 2018
حقوق شهروندی جامعه روشندلان اردبیل باید ادا شود

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان در همایش پیاده روی روشندلان  در مجتمع گردشگری شورابیل افزود: مشکلات مربوط به حمل ونقل و تردد روشندلان جامعه، تاکیدی بر این نکته است که باید فضای شهری برای سهولت تردد روشندلان آماده شود.

وی با بیان اینکه باید با احترام گذاشتن به افرادی که به نوعی نقص جسمانی دارند حق شهروندی را برای آن ها ادا کنیم، ادامه داد: حل بخشی از مسائل و مشکلات این جامعه، از جمله تردد آسان در رفت وآمد نه تنها وظیفه مدیریت شهری است بلکه شهروندان نیز باید توجه ویژه ای به این قشر داشته باشند.

شهردار اردبیل از اهتمام این مجموعه برای رسیدگی به مشکلات نابینایان و معلولان شهری خبر داد و اضافه کرد: شهرداری اردبیل اقدامات مناسبی برای تسهیل در رفت وآمد نابینایان مانند اجرای طرح پازل سکه ای در سطح شهر کرده است.

وی با بیان اینکه با تمام توان سعی داریم تا فضای شهری را به گونه ای آماده کنیم تا تمامی شهروندان، بدون سختی و مشکلات پیچیده در شهر تردد کنند، یادآور شد: باید برنامه ریزی شهری در اختیار تمامی جامعه شهر باشد، ضمن اینکه باید در خدمت کسانی بود که شرایط خاص دارند.

لطف الهیان تاکید کرد که مدیریت شهری بایستی وظیفه خطیر خود را در مقابل جامعه روشندل بیش از این درک کرده و با نهایت تلاش به اقشار مختلف و شرایط خاص احترام قایل شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید فقط به دنبال شهر توسعه یافته بود و رویکرد اصلی این نهاد باید ترییت انسانهای توسعه یافته باشد، تصریح کرد: روز ایمنی عصای سفید صرفا مختص روشندلان نیست و این روز یک یادآوری برای همگان است تا جامعه بینای شهر نیز مشکلات و مسائل روشندلان را درک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار