دادستان اردبیل خبر داد:
دادستان اردبیل گفت: به دلیل عدم احراز صلاحیت شرکت برنده مزایده واگذاری کشت و صنعت مغان این واگذاری فعلاً به حالت تعلیق درآمده است.
کد خبر: ۶۶۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 17 October 2018
به گزارش تابناک اردبیل، سیدناصر عتباتی در حاشیه چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: در راستای فروش و واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان مجموعه قضایی و نهادی اجرایی ذیربط ورود جدی داشتند و کم و بیش در جریان ارزیابی‌ها و کارشناسی و وضعیت املاک قرار داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی تاکیدی جدی بر حمایت از واگذاری قانونی این شرکت مهم شمال استان با مدنظر قرار دادن مصالح و منافع عموم مردم منطقه داشتند، خاطرنشان کرد: بحث رعایت مقررات قانونی نیز در این امر برای ما مهم بود و ما در این بخش حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال را نیز در صدر قرار دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: در این زمینه ناگزیر شدیم با پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی که اصلی‌ترین شخص در بحث واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان بود جلسه‌ای برگزار کنیم و با واکاوی جزئیات این واگذاری مشخص شد که این واگذاری از سوی سازمان خصوصی‌سازی تمام شده است اما با پیگیری‌هایی که رئیس مجموعه قضایی استان اردبیل از طریق وزیر دادگستری به عنوان یکی از اعضای هیئت واگذاری انجام شد عزم جدی برای واگذاری به همان شرکت برنده بود.
 
عتباتی گفت: دوم مهرماه ما متوجه شدیم که طی جلسه‌ای امضای قرارداد و اعلام واگذاری انجام شده و شرکت برنده این مجموعه را بدون توجه به ملاحظات و دغدغه‌های مسئولان استان اردبیل تحویل بگیرد.

وی در گفتگو با ایسنا ادامه داد: در نهایت با مشاهده جدیت این واگذاری علیرغم اینکه ما نیز ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده داشتیم با جدیت تمام از سوی مجموعه استانداری و نمایندگان مجلس نامه‌ای را به دادستان کل کشور ارسال کردیم و با دستور مستقیم ایشان و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر بحث واگذاری معلق شده است و تا زمانی که کلیه جوانب امر سنجیده نشود این حالت تداوم خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: در روزهای آینده اسناد و مدارکی که به دست ما رسیده است را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد قرار می‌دهیم و با هدف واگذاری کشت و صنعت از مسیر صحیح و قانونی با رعایت حقوق عامه و حفظ منافع عامه و استان وارد عمل می‌شویم.

عتباتی تصریح کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان به عنوان یکی از موضوعات مهم استان است که با جدیت تمام این واگذاری به پیش می‌رود که باید این واگذاری در معنای واقعی به بخش خصوصی قابلیت‌دار و اهلیت‌دار هم از نظر مالی و هم مدیریتی و اجرایی انجام شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
ساغول دادستان
اصغرشریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
اینجانب که28سال درکشت و صنعت مغان کارکرده ام نطردادستان محترم استان اردبیل راتائیدمینمایم.درودبردادستان محترم استان اردبیل که تااین حددرچگونگی واگذاری کشت وصنعت مغان جدیت ووسواس به خرج میدهند.اجرکم عندا...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار