در صورت تامین اعتبار؛
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که در صورت تامین اعتبارات وبا همت مسئولین، استاندار و امام جمعه محترم استان فاز اول باغ موزه دفاع مقدس دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.
کد خبر: ۶۶۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 07 October 2018

علی واحد در گفت و گو با تابناک اردبیل با بیان اینکه 70 شهید گمنام در 31 نقطه استان اردبیل خاکسپاری شده اند، اظهار داشت:در حال حاضر 6 یادمان شهدا به بهره برداری رسیده و 16 یادمان دیگربرای شهدای گمنام در مناطق مختلف استان و با پیشرفت فیزیکی  85 درصدی در حال ساخت است که امیدواریم در هفته بسیج و دهه فجر سال جاری افتتاح شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: همچنین کار طراحی 5 یادمان شهدا در شهرهای هیر و مرادلوبه اتمام رسیده و در تلاش هستیم که تا پایان سال 98 احداث شود.

وی گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت 5/4 هکتار و 5750 مترمربع مساحت در مجموعه شورابیل و بهترین نقطه گردشگری مرکز استان احداث شده که اوایل سال 95 تخصیص اعتبار به این پروژه شتاب گرفته است.

واحد با اشاره به اینکه پیش بینی شده که امسال در 6 استان مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شود، ابراز امیدواری کرد که در صورت تامین اعتبارات مورد نیازوبا همت مسئولین، استاندار و امام جمعه محترم استان اردبیل دهه فجر سال جاری فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد.

*تالیف 30 عنوان کتاب در سال جاری

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس دارای کتابخانه دفاع مقدس به مساحت 250 مترمربع، سالن آمفی تئاتر به مساحت 400 مترمربع، سالن گالری دائم به مساحت یک هزار و 380 متر مربع، سالن گالری موقت به مساحت یک هزار و  384 مترمربع و بخش روایت گری با ظرفیت 800 نفر است که بعد از افتتاح در اختیار سایر مراکز فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی به تالیف و انتشار 60 عنوان کتاب در سال 95 و 96 اشاره کرد و گفت: امسال نیز طبق تعهدی که داریم 30 عنوان کتاب به زیر چاپ می رود و تمامی کتب تالیف شده به زندگینامه شهدا و خاطرات رزمندگان و خانواده ایثارگران اختصاص دارد.

واحد از تداوم جمع‌ آوری و تنظیم نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در همین راستا تاکنون علاوه بر جمع آوری 32 هزار اسناد شهدا (نامه، وصیت نامه، کارت)، 31 هزار قطعه عکس گردآوری شده و 905 مورد مصاحبه در هزار و 185ساعت با رزمندگان و پیشکسوتان به منظور تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل چاپ 2 عنوان کتاب در قالب نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس و 2 عنوان کتاب درباره نقش رزمندگان در عملیات های بیت المقدس و مرصاد را از دیگر اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل عنوان کرد.

وی با اشاره به سایر اقدامات این بنیاد در استان اردبیل گفت: بررسی نقش رزمندگان استان در آزادسازی سوسنگرد، نقش پیشکسوتان دفاع مقدس استان در انقلاب اسلامی، نقش رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج استان در سایرعملیات ها، نقش یگان های تیپ 40 هجومی ارتش در هشت سال دفاع مقدس و نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت داخل شهرها و مرزهای شمالی و شمالغرب استان از جمله اولویت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل است.

*برنامه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل

واحد در مورد تدوین دایره المعارف دفاع مقدس گفت: تمام مراحل اجرایی این کار انجام شده و در 450 مدخل توسط اساتید و محققان کارهای اولیه تحقیقاتی و پژوهشی شروع شده به طوری که در 270 مدخل کارشناسان و محققان بنیاد کارهای انجام شده را تائید کردند و امیدواریم تا پایان سال 98 دانشنامه دفاع مقدس در استان اردبیل تهیه و تدوین شودو این کتاب فاخر در اختیار نسل امروزی و آینده قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار کرد: در استان اردبیل 35 هزار رزمنده،3 هزار و 400 شهید، 8 هزار و 950 جانباز و  705 آزاده داریم که همه این سرمایه‌ها اسباب خیر و برکت برای استان بوده و فضای معنوی خاصی را در استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار