کد خبر: ۶۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 22 September 2018

از زمان تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان که به طور بیسابقه ای، بسیاری از مقامات "میزچسبیده" را غافلگیر و افسرده کرده است، تحرکات مختلفی از سوی هر کدام از آنها به منظور حفظ جایگاه و پست اشان از قبیل تمسک به بنیاد شهید و ارتقای جانبازی به 50 درصد! و از این قبیل ... در جریان است.

ضمن این که در بدنه دولت نیز تلاش های قانونی! در این زمینه در دست اقدام است، از استعلام وزارت کشور از دیوان محاسبات و معاونت حقوقی رئیس جمهور برای شمولیت یا عدم شمولیت شهرداران در این قانون و اظهارات رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر این که قانون جدید تغییری در دستگاه‌های مشمول ایجاد نخواهد کرد!

آنچه که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در استان اردبیل و در آینده فعالیت های سیاسی و انتخاباتی جریان ها، گروهها و افراد قابل پیش بینی است، تراکم بیش از حد و اندازه چهره هایی است که امروز در قامت استاندار، فرماندار، معاون استاندار، مدیرکل و ...چه در جغرافیای استان و چه در نقاط دیگر کشور در حال اشتغال هستند و ناگزیرند تا حداکثر کمتر از دو ماه دیگر پست های خود را رها کرده و خانه نشینی اختیار کنند.

هر چند رفتارهای قابل تحسین از جمله استعفای دسته جمعی مقامات مشمول قانون جدید در وزارت صنعت،معدن و تجارت از مسئولیت اشان به گوش می رسد- به شرطی که شوی تبلیغاتی و بی ارتباط با استیضاح وزیر صمت نباشد!- اما انتظار می رود مقامات مشمول این قانون در استان اردبیل هم برای احترام به افکار عمومی دست به اقدام مشابه زده و پیشاپیش به استقبال این مصوبه بروند!

ناگفته پیداست که جذابیت ها و منافع متنوع حاصل از جایگاههای مدیریتی آن هم چندین دهه پیاپی به قدری بالاست که باید هم حق داد، مشمولین این قانون حاضر نباشند به این سادگی از آن دل کنده و رهایش کنند، ضمن این که آنان به خوبی می دانند که شرایط اقتصادی کنونی و وضعیت بحرانی بخش خصوصی هم کمترین امیدی باقی نمی گذارد تا ضمن حفظ تشریفات و جایگاه مدیریتی! حداقل به این عرصه ورود کنند.

با این وصف تنها گزینه پیش رو برای خانه نشینان جدید و البته مدعی خدمت! گزینه نامزدی انتخابات مجلس است که چه بسا می توانند از این رهگذر به قدرت بازگشته و همچنان قدرت را برای خدمت حفظ کنند!

از مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و استاندار سابق اردبیل، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و معاون سابق استانداری اردبیل، علی نواداد معاون سیاسی استانداری اردبیل، جواد زنجانی فرماندار اردبیل، علی اعلایی فرماندار پارساباد مغان و چندین چهره خاص دیگر می توان نام برد که از هم اکنون برای دور زدن قانونی مصوبه جدید، خیز برداشته و قصد دارند از طریق کسوت نمانیدگی مردم در مجلس در صحنه قدرت باقی بمانند.

با حضور غیرمنتظره و متراکم پدرخوانده های سیاسی، به نظر می رسد فضای سیاسی و انتخاباتی سال آینده استان اردبیل دستخوش تنش های جدی درون جناحی شود. 

باید منتظر ماند و دید که مردم استان اردبیل در انتخابات سال آینده(اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در پای صندوق های رای، نامزدهای مورد علاقه خود را با چه معیارها و شاخص هایی برمی گزینند.

تحریریه تابناک اردبیل     

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار