یادداشت
قانون منع بکارگیری بازنشستگان محملی شد تا جمله معروف شهیدبهشتی بخشی از بدنه مدیران مدعی کشور را در پیشگاه ملت به محک آزمایش و سنجش ببرد.
کد خبر: ۶۵۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 22 September 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علی اکبر روح نواز*در کانال تلگرامی خود"rouhnavaz55@" نوشت: پربیراهه نیست بگوییم‌ اگر مدیران مشمول مصوبه اخیر مجلس(منع بکارگیری بازنشستگان) از زمان طرح این موضوع تاکنون به‌جای سنگ‌اندازی و رفتارهای سلبی، توان و انرژی خود را صرف پیشبرد امور حوزه مسئولیت خود می‌کردند چه بسا امروز مردم قدری کمتر متحمل آثار مخرب ناشی از تورم بی‌سابقه می‌شدند.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان محملی شد تا جمله معروف شهید بهشتی که «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»، بخشی از بدنه مدیران مدعی کشور را در پیشگاه ملت و بعد از 40 سال به محک آزمایش و سنجش ببرد؛ آنهایی که عادت دارند تا این سخن معروف را برای تظاهر و بدون توجه به مفهوم عملی آن، مستمسک حفظ پست و موقعیت خود قرار دهند.

ناگفته پیداست که راز ماندگاری سخن معروف شهید بهشتی این بود که او در بحبوحه اتهام زنی جریان لیبرال به حزب جمهوری اسلامی پس از عزل بنی صدر و با وجود این که امام عملاً منع نامزدی روحانیون را با حوادث پیش آمده برداشته بودند، احتمال کاندیداتوری خود را برای پست ریاست‌جمهوری رد کرد تا حرف و عملش یکسان باشد.

مجموعه تحرکات و رفتارهای مرموزانه که به باور نگارنده چیزی شبیه اقدامات سازمان‌یافته برای به انحراف کشیدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حال تداوم است، حکایت از این دارد که جریان موصوف نه تنها هیچ اعتقادی به مبانی دینی مسئولیت ندارد بلکه می‌خواهد به هر قیمتی، موقعیت سازمانی خود را که «تکلیف» و«امانت» الهی می‌داند، حفظ کند!

حال پرسش این است که چرا این‌هایی که با تمسک به مبانی اسلامی، مدعی خدمت بوده و خود را شیفته آن می‌دانند تا بدین اندازه به قدرت و حفظ آن اهمیت می دهند؟ آیا تنها از مسیر بهره‌مندی از مواهب قدرت در دولت و راه انداختن شبکه ملوک‌الطوایفی است که می‌توانند توفیق خدمت داشته و راه و مسیری جز این برای خدمت ندارند؟!

این هم از عجایب روزگار است که عده‌ای هم قدرت را سرزنش و داعیه بی‌توجهی به آن را دارند اما به قدری دلتنگ دنیا و پست و جایگاه اداری هستند که با وقاحت تمام حاضرند برای حفظ شبکه خود متحمل هر گونه هزینه شوند.

امام(ره) گفت که «ما مامور به تکلیفیم نه به نتیجه» و عجبا قاطبه کسانی که در برابر قانون جدید مقاومت می‌کنند و نعره می‌کشند، خود را خط‌امامی می‌دانند! به‌جای این که شادمان باشند که امانت الهی از دوش آنها برداشته شده، بی‌تابی می‌کنند و چه بسا هم این جماعت «میزچسبیده»، «دنیا را از آب بینی بزغاله هم بی‌ارزش‌تر می‌دانند...»

اظهارات رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر این که این قانون تغییری در دستگاه‌های مشمول ایجاد نخواهد کرد! و نیز استعلام وزارت کشور از دیوان محاسبات برای شمولیت شهرداران در این قانون و برخی تحرکات مشابه دیگر از قبیل هجوم تعدادی از مدیران بازنشسته به بنیاد شهید به منظور افزایش سهمیه جانبازی به 50 درصد و حفظ امانت الهی! و مراقبت آن از تعرض دیگران را باید ادامه تحرکات جریانی دانست که تلاش می‌کند عناصر و مهره‌های اثرگذار- بخوانید ژنرال‌ها - را در پوشش قانونی «استعلام» و از این دست در رده‌های مدیریتی و گلوگاه‌های حساس حفظ کند.

*روزنامه نگار و حقوقدان

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار