تابناک اردبیل گزارش می دهد
استاندار اردبیل گفت: در عبور از تحریم‌های ظالمانه آمریکا بهترین راه نجات تکیه بر صنعت گردشگری است.
کد خبر: ۶۵۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 02 September 2018
به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری اردبیل در شورابیل اظهار کرد: امسال از همه مناطق کشور گردشگران و مسافران بیشماری به شهر اردبیل، سرعین و مشگین‌شهر و سایر مناطق این استان وارد شدند که ما باید متناسب با این ورودی گردشگران هر سال به کارهای نو و خلاقانه در زیباسازی فضای شهری اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گردشگران باید هر سال با پدیده‌های جدید در شهرهای گردشگری ما روبرو شوند تا زمینه افزایش اقامت آنها به خوبی فراهم آید.
استاندار اردبیل گفت: بازنگری در طرح جامع استان اردبیل شروع شده است و امیدواریم در طرح جدید با اهداف کلان و کلی‌تر بتوانیم به مقاصد موردنظر دست پیدا کنیم.

بهنامجو با بیان اینکه در نیمه دوم سال نیز باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم تا همچون نیمه اول سال گردشگران در این استان حضور پیدا کنند، افزود: تلاش می‌کنیم تا ورودی 8 میلیون گردشگر را به این استان در یک برنامه‌ریزی و هدفگذاری تا دو برابر افزایش دهیم که لازمه این کار خروج اردبیل از تک فصلی بودن گردشگری است.

وی در ادامه بیان کرد: ما علاوه بر کمک‌هایی که از منابع مختلف به شهرداری‌ها انجام می‌دهیم همراه این مجموعه هستیم تا با جلب نظر مساعد بخش خصوصی و عموم هموطنان درآمدزایی شهرداری افزون‌تر شده و شهردار‌ی‌ها بتوانند از تسهیلات ویژه گردشگری نیز استفاده کنند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی بیش از 8 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش گردشگری در نظر گرفته که هر استان بدون محدودیت می‌تواند نسبت به جذب آن اقدام کند که ما نیز باید همت مضاعفی بکار گیریم تا جذب این منابع به سهولت اتفاق بیفتد.

بهنامجو ادامه داد: ما در اردبیل نیاز به احداث یک هتل پنج ستاره داریم که منطقه شورابیل بهترین نقطه برای احداث این هتل است که شهرداری با ارائه تخفیف و نادیده گرفتن عوارض می‌تواند در جلب سرمایه‌گذاران برای ساخت این هتل در کنار دریاچه زیبای شورابیل اقدام کند.

وی از شهردار اردبیل خواست؛ تا بار اصلی زیباسازی شهر را به دوش کشیده و با ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوین مبادی ورودی شهر اردبیل را در شان یک استان گردشگرپذیر سروسامان دهد.

به نوشته ایسنا استاندار اردبیل اظهار کرد: باید کاری انجام دهیم تا در این استان حتی در زمستان فضای بانشاط و سرسبز نمود پیدا کرده و نمای ساختمان‌ها نیز متناسب با شرایط گردشگری باشد که ما در این زمینه به راحتی می‌توانیم طرح‌های متنوعی را پیاده کنیم.

بهنامجو در پایان گفت: در عبور از تحریم‌های ظالمانه آمریکا بهترین راه نجات تکیه بر صنعت گردشگری است تا از قبل این صنعت پرسود و منفعت بتوان اقتصاد کشور را متحول کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نکته سنج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
باید هم به ایشان لقب امیر کبیر اردبیل داد.پس چی..............
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار