1000،000،000،000 ریال درآمد کجا هزینه می‌شود
اگر با اغماض، نرخ متوسط بلیط آب‌های گرم معدنی ۱۰۰ هزار ریال در سال 95 در نظر گرفته شود، درآمد این میزان از مسافر یکهزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۶۴۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 19 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حیدری رئیس اداره آب شهرستان سرعین گفت: هیچ برنامه‌ای برای واگذاری آبگرم‌های دولتی سرعین به بخش خصوصی نداریم و در راه‌اندازی آبگرم‌های جدید محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم.

 وی افزود: در سرعین دو چشمه آبگرم عمده معدنی و طبیعی داریم که یکی از شاخص‌تریناین آبگرم‌ها گاومیش‌گلی با 65 لیتر در ثانیه از قدرت آبدهی بسیار بالایی برخوردار است و دیگری نیز چشمه آرتازین پهنلوست که آبدهی آن 35 لیتر در ثانیه است.

بنا به گفته حیدری،در شهر سرعین 10 آبگرم درمانی مدرن توسط سرمایه‌گذاران احداث شده که تمامی این آبدرمانی‌ها از دو چشمه یاد شده تامین آب می‌شوند.

رئیس اداره آب سرعین به ایسنا گفت: در حال حاضر بش‌باجیلار، گاومیش‌گلی و آبگرم پهنلو دولتی است و ما هیچ برنامه‌ای را در واگذاری آنها نداریم و سعی در حفظ چشمه اصلی این آبگرم‌های طبیعی است.

به گزارش تابناک اردبیل شهر سیاحتی سرعین در ‪ ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل به عنوان یکی از مهمترین مراکز استقرار چشمه‌های آبگرم در ایرن است که سالیانه پذیرای افزون بر 7 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

فرماندار سابق سرعین در این باره گفت: به دلیل اینکه همه مسافرانی که به استخرها می‌روند ساکن نمی‌شوند و یا برخی بیش از یکبار به استخر می‌روند می‌توان به واقع گفت ۱۰ میلیون نفر سالانه از آب‌های گرم معدنی استفاده می‌کنند.

به گفته او اگر نرخ متوسط بلیط آب‌های گرم معدنی ۱۰۰ هزار ریال در سال 1395 در نظر گرفته شود، درآمد این میزان از مسافر یکهزار میلیارد ریال است.

ناگفته پیداست که اکنون نرخ متوسط بلیط آبهای گرم در سرعین 150 هزار ریال است و درآمد ناشی از آن بسیار فراتر از آمار دو سال پیش ارزیابی می شود.

آن گونه که رئیس اداره آب سرعین گفته است، بهره برداری از آبهای گرم استان به ویژه سرعین برای مدت زمان مشخص و در قالب قرارداد اجاره به پیمانکاران و بهره برداران واگذار می شود که بی تردید این فرایند در چارچوب مقررات و با نظارت های قانونی صورت می پذیرد اما آنچه که اکنون محل سئوال و ابهام است این که با محاسبه سر انگشتی استفاده کنندگان از این خدمات و منابع حاصله افزون بر یکهزار میلیارد ریال کجا به چه محلی وصول و چگونه هزینه می شود؟

مردم استان اردبیل و بالخصوص ساکنان سرعین و روستاههای محروم آن اکنون این سئوال را مطرح می کنند که سهم آنان از این منبع خدادادی چقدر است وچرا تاکنون آثاری از این درآمد دهها میلیاردی در توسعه و آبادانی این منطقه به چشم دیده نمی‌شود؟

بی تردید این حق مردم و افکارعمومی است که بدانند تعیین قیمت واگذاری این منابع خدادادی به پیمانکاران و بهره برداران با چه فرمولی و به چه میزانی بوده و چگونه هزینه می‌شود؟

اگر با فرض این که درآمد حاصل از واگذاری آبهای گرم سرعین به صندوق دولت واریز می شود، چرا تاکنونی نمایندگان استان تلاشی برای هزینه کرد بخشی از آن در قالب توسعه و آبادانی استان اردبیل و شهرستان سرعین انجام نداده اند؟ و اگر هم در این باره مراجعی کوشش هایی کرده اند شایسته است نتایج اقدامات خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.

امیدواریم نمایندگان استان، نهادهای مسئول و نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در خصوص ملاک قراردادهای واگذاری و بهره برداری از آبهای گرم سرعین بررسی های لازم را داشته باشند و از شرکت آب منطقه ای اردبیل در این خصوص حساب کشی کنند.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
همانطورکه استاندارگفته اندچشمه های اب معدنی استان به مانندچاه نفت هستند. فقط بادرامدابهای معدنی سرعین مشگین سردابه کوثرمیتوان درعرض ده سال کلیه جاده های اصلی استان رابزرگراه وساماندهی کرد.حالادرامدهای مالیاتی کشاورزی کشاورزی کشت وصنعت و..بجای خود.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بااین منابع خدادای مردم استان اردبیل بایدمثل مردم اروپازندگی توسعه یافته ای داشتندولی چه دستهای پشت پرده هست این درامدهاچطوردخل وخرج میشودالله اعلم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
چون سرمایه گذاران چینی گفتندمیخاندتوسرعین ابگرم فوق مدرن بسازنداین اقای رییس منابع اب سرعین گفته ازایجادابگرم جدیدوواگذاری ابگرم به بخش خصوصی معذوریم!!!!!!!!یعنی سنگ زیرپای سرمایه گذارانداختن یعنی ممانعت ازاشتغال.این جداازهدررفت منابع ابگرم معدنی هست میشه بجای یکیشوبه چینی هاواگذارکردتانوسازی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تهرانی ها هستند برای خوردن .چرا اهالی محلی بخورند .
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
والافقط چهارسال ابدرمانی های استان اردبیل روبه ژاپنی هاواگذارکنندانچنان توریست وسرمایه ازکشورهای مختلف به این استان سرازیرمیشه اردبیل جزثروتمندترین استانهای کشورمیشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
چرا حرف مردم را جدی نمی گیرد .چرا بی تفاوت هستید نسبت به پشنهادات مردم .خودخواهان ...............
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار