مسئول خون‌های ریخته شده در جاده های اردبیل کیست
در شرایطی که مردم در جاده‌های اردبیل کشته و مصدوم می‌شوند،برخی از مدیران با بهانه قرار دادن عدم رعایت فرهنگ رانندگی در حال پنهان‌سازی خلاء‌ها هستند.
کد خبر: ۶۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 18 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت فتاحی، امروز در کارگروه پیشگیری از تصادفات رانندگی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان، با اشاره به اینکه جبهه‌گیری در خصوص مشکل جاده‌های اردبیل شایسته نیست، اظهار کرد: حداقل‌ حق مردم برخورداری از جاده‌های ایمن بوده و باید قبول کنیم ایمنی موجود در محورهای استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: در شرایطی که مردم به راحتی در جاده‌های اردبیل کشته و مصدوم می‌شوند، یک عده از مدیران با بهانه قرار دادن عدم رعایت فرهنگ رانندگی در حال پنهان‌سازی خلاء‌های موجود هستند و چنانچه وضعیت بدین شکل باقی بماند هر روز بیشتر از گذشته شاهد کشته و زخمی شدن مردم خواهیم بود.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل با اشاره به اینکه کمبود بودجه بهانه مناسبی برای عدم توجه به جاده‌های استان نیست، افزود: دستگاه‌های مربوطه پاسخگوی این موضوع باشند که چنانچه بودجه و منابع دولتی کفاف عمل به وظایف محوله را نمی‌دهد، پس چرا طرح‌های مورد نظر در شورای ترافیک و ایمن‌سازی جاده‌ها به تصویب رسیده است؟

فتاحی اظهار کرد: 57 درصد از فوتی‌ها در جاده‌های استان اردبیل در سر صحنه حادثه بوده و 43 درصد نیز در مسیر انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت می‌شوند و باید مسؤولان حوزه درمانی نیز پاسخگوی این موضوع باشند که با وجود پیشرفت علم پزشکی و منسوخ شدن افزایش مرگ در بیمارستان‌ها چرا گزارشات زیادی در خصوص مرگ حادثه‌دیدگان در مراکز درمانی دریافت می‌شود.

وی از وقوع 10 درصد تصادفات استان در نقاط حادثه‌خیز خبر داد و گفت: در شناسایی و معرفی نقاط حادثه‌خیز استان نقدهای زیادی را داریم و معتقدیم بسیاری از مناطق استان در نقاط حادثه‌خیز قرار دارند.

فتاحی اظهار کرد: بررسی تصادفات از سال 93 تا 96 از کاهش تصادفات و متوفیان در استان خبر می‌دهد و این در شرایطی است که به یکباره از ابتدای سال جاری با افزایش چشمگیر میزان تصادفات و متوفیان روبرو هستیم.

وی از افزایش 58 درصدی متوفیان در 4 ماه اخیر خبر داد و افزود: روند رو به رشد تصادفات در ماه‌های گذشته نیازمند همت بیشتر دستگاه‌های مرتبط در عمل به مصوبات گذشته داشته تا در کاهش تصادفات و عدم بروز حوادث ناگواراقدام عملی و مناسبی را شاهد باشیم.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل با اشاره به اینکه 66 درصد تصادفات در شمال استان روی می‌دهد، تصریح کرد: 31 درصد تصادفات اردبیل به دلیل انحراف به چپ خودرو بوده و بیشترین فراوانی وقوع حوادث بین ساعات 4 تا 8 عصر گزارش شده است.

به نوشته فارس، فتاحی یادآور شد: تقاط حادثه‌خیز استان با کمی عرض جاده، وجود قوس و پیچ‌های خطرناک که در واژگونی خودرو نقش اساسی ایفا می‌کنند، ضعیف بودن خط کشی و علائم جاده همراه بوده که پیامد آن بروز حوادث غیرقابل جبران برای هموطنانمان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمترین انحراف به چپ در جاده‌های شمال اردبیل باعث تصادف می‌شود، گفت: جاده‌های این منطقه از استان بخشنده نبوده و با کوچکترین تخلف عواقبی سخت برای رانندگان و سرنشنیانان خودرو به بار می‌آورند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار