کد خبر: ۶۴۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 14 August 2018

به گزارش تسنیم شهباز نوبخت عصر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی 20 مسجد توسط بانیان مسجد و خیران مسجدساز استان اردبیل شروع شده و با برنامه‌های اساسی این مساجد تا ماه محرم در مناطق محروم استان احداث می‌شود.

وی با اشاره به این که سال گذشته 27 مسجد توسط مجمع خیرین بانیان مسجدساز استان ایجاد شد افزود: در ایجاد این مساجد خیران و اهالی منطقه نیز مشارکت داشتند که این مساجد به صورت استاندارد و ویژه طراحی شد.

رئیس مجمع خیرین و بانیان مسجدساز استان اردبیل با اشاره به این که مجمع خیرین و بانیان مسجدساز استان از سال 93 مجوز خود را گرفته‌اند گفت: هدف این مجمع احداث مساجد در مناطق محروم روستایی با استفاده از ظرفیت خیران است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام یافته است.

نوبخت تصریح کرد: از آغاز فعالیت مجمع خیرین و بانیان مسجدساز تاکنون 60 مسجد در مناطق محروم روستایی راه‌اندازی شده و مهم‌ترین اولویت ما در ایجاد مساجد احداث مساجد در مناطق دورافتاده و محروم روستایی است که بسیار حائز اهمیت است.

نوبخت تصریح کرد: فرهنگ ایجاد مساجد در مناطق محروم باید به طور همه‌جانبه ترویج شود که در این زمینه همگان باید توجه کنند چرا که مساجد در روستاها در هر نقطه از استان نماد هویت و معنویت آن منطقه است.

رئیس مجمع خیرین و بانیان مسجدساز استان اردبیل گفت: مساجد نقش اساسی در روستاها دارند به طوری که مراسم روستائیان نیز در  این مساجد برگزار می‌شود و این موضوع حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: هیچ مشکلی در نامگذاری مساجد وجود ندارد و بیشتر مساجد روستاها به نام همان روستا نامیده می‌شود.

نایب رئیس مجمع خیرین و بانیان مسجد ساز استان اردبیل نیز از اهمیت ترویج فرهنگ مسجدسازی در استان خبر داد و بیان کرد: نیاز است در این زمینه همگان به ویژه رسانه‌ها مشارکت داشته باشند تا بتوانیم گام بزرگی در مسجدسازی در مناطق روستایی برداریم.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به این که مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: برگزاری عزاداری‌ها و مراسمات مختلف در مساجد در نظر گرفته شده که به همین دلیل باید به این مسئله اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار