مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تمدید ممنوعیت پنج ساله شکار در منطقه «دربند مشکول» شهرستان کوثر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 14 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خداپرست در بازدید از منطقه دربند مشکول افزود: براساس آگهی روزنامه و به استناد بند و ماده شش قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر گونه شکار و تیراندازی در منطقه دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر به مدت پنج سال دیگر ممنوع شد.

وی افزود: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با طی مراحل مطالعاتی و قانونی در سال ۹۰ با درج آگهی در روزنامه رسمی ابتدا به مساحت ۲۳ هزار هکتار ثبت شد و در سال ۹۶ پس از تدقیق مرز منطقه و اصلاح حدود آن به ۲۹ هزار و ۸۰۰ هکتار افزایش یافت.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان منطقه دربند مشکول به دلیل قابلیت های اکولو‍ژیکی آن، مورد توجه حفاظت محیط زیست استان بوده و یکی از زیستگاه های مهم استان اردبیل محسوب می شود.

به گزارش محیط زیست استان، وی بیان داشت: از گونه های جانوری شاخص و حمایت شده د این منطقه می توان به پلنگ، کل و بز، خرس، سیاه گوش و گربه جنگلی و از گونه های گیاهی شاخص به درختان بنه، ارس، ریش بز، بادام وحشی، گون و شیرین زبان اشاره کرد.

خداپرست از شهروندان این استان و مناطق خواست جهت حفاظت مطلوب از حیات وحش متنوع منطقه همکاری لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل داشته باشند و هرگونه موارد تخلف را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار