استاندار اردبیل:از آغاز سال تاکنون 5 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم
ضرورت دارد با دستور استاندار، برای اطمینان بخشی بیشتر، آمار شاغلین جدید که بیگمان مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی شده اند، از طریق تامین اجتماعی استان منتشر شود.
کد خبر: ۶۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 11 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، عملکرد ادوار دولت ها در ارائه آمار اشتغال-بخوانید آمارسازی- به گونه ای بود که افکار عمومی صحت آمار و ارقام در خصوص این شاخص را چندان قابل اتکا ندانسته و با تردید با آن برخورد می کنند.

به طوری که طبق تعریف مرکز آمار ایران، به فردی که در هفته حداقل یک ساعت کار کرده باشد، شاغل گفته می شود و وی جزو بیکاران محسوب نمی شود!

آماراشتغال در استان اردبیل تا حدی مسئله ساز شد که هفته های پیش نمایندگان اردبیل در حضور علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان را دروغین و غیرواقعی خوانده و به هیچ عنوان متناسب با واقعیات استان ندانستند.

اکنون اکبر بهنام جو استاندار اردبیل که ازابتدای سال خود را برای ایجاد 20 هزار شغل در سال 97 در استان مکلف می داند، اخیراً خبر خوشی داده و گفته است که از ابتدای سال تاکنون 5 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

به نظر می رسد آمار اعلامی ایجاد 5 هزار شغل از ابتدای سال تاکنون در استان اردبیل آن هم در چنین شرایط تورمی افسارگسیخته و بیسابقه بیانگر توانایی و جدیت مسئولان و در راس آن استاندار محترم در پیگیری مهم ترین خواسته مردم است اما ضرورت دارد در خصوص این آمار و رفع ابهامات همیشگی، به طور شفاف مشخص شود که این آمار شامل شاغلان واقعی است یا مطابق بر تعاریف مصطلح مرکز آمار ایران که مصداقی هم در صدر این گزارش به آن اشاره شد، بوده است؟ 

به گزارش تابناک اردبیل، با توجه به نگاه تردید آمیز مردم به آمارهای اشتغال که متاثر از سابقه تاریخی درباره این شاخص است، انتظار می رود آقای بهنام جو به منظور راستی آزمایی و اعتمادبخشی به جامعه از این خبر مهم و امیدبخش، دستور دهند اشتغال ایجاد شده به تفکیک در حوزه های مختلف از طریق رسانه های گروهی و نه صرفاً صداوسیما به اطلاع مردم رسیده و برای اطمینان بخشی بیشتر، آمار شاغلین جدید که بیگمان مشمول بیمه اجباری تامین اجتماعی شده اند، از طریق اداره کل تامین اجتماعی استان منتشر شود در غیر این صورت، اعلام ایجاد اشتغال 5 هزار نفری نه تنها مفید فایده نخواهد بود بلکه بیش از پیش بر ابهامات خواهد افزود و سیاست های استانداری در پیشبرد اشتغال 20 هزار نفری در پایان سال را با مشکل مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام      

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
احسنت مطلبتان بجاوموردپسندعموم هست بایداین امارپنج هزارنفری راست ازمایی شود.
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
به عنوان يك فارغ التحصيل كارشناسي ارشد كه چند ساله دنبال كار حداقلي هستم مطمنم اين آمار واقعيت ندارد و نياز به بررسي دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار