رضایت مردم حاصل نشود، مغان با مشکلات مواجه می شود
معامله سئوال برانگیز کشت و صنعت مغان بدون رعایت پیوست های امنیتی انجام گرفته و برای پرهیز از تنش های احتمالی باید ملغی شود.
کد خبر: ۶۴۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 11 August 2018

به گزارش تابناک اردبیل، از زمان فروش و معامله سراسر سئوال برانگیز و شبهه ناک شرکت کشت و صنعت مغان از سوی سازمان خصوصی سازی به یک شرکت غیرمرتبط با حوزه کشاورزی و دامپروری(شرکت توسعه بازار سرمایه تهران) زیرمجموعه فروشگاه زنجیره ای رفاه با تخفیف یکهزار میلیاردی از قیمت گذاری دو سال پیش که رئیس سازمان خصوصی سازی آن را یک افتخار بزرگ برای دولت و بزرگترین واگذاری سال 97 نام برد، حجم گسترده ای از اعتراضات از سوی رسانه های گروهی،شبکه های اجتماعی، نخبگان، کارشناسان به این نوع از واگذاری روز به روز گسترده تر می شود.

این واگذاری تا حدی مسئله آفرین شده که اخیراً قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوع مزایده کشت و صنعت مغان خبر داد.

 آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه اردبلی در خصوص واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت: این واگذاری به شرطی صحیح است که مشکل معارضین حل گردد و هرکس سندی دارد اولی به زمین است ولو سند قدیمی باشد و اگر غیراز این باشد، واگذاری شرعا درست نیست.

وی تاکید کرد که اگر مسئولین چنین نیتی دارند برای اثبات حسن نیت در اسرع وقت معارضه معارضین را حل نمایند، اراضی پایاب سد خداآفرین نیز اراضی اجدادی عشایر است و اگر بخشی از آن به غیر واگذار شود حتما باید با رضایت عشایر باشد و اگر غیر از این باشد منطقه در آینده با مشکلات مواجه خواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، هشدار امام جمعه اردبیل به عواقب و تبعات ناشی از این معامله را پیش از این شکورپورحسین نماینده مردم پارساباد مغان به طور شفاف مطرح کرده و گفته بود به دلیل عدم رعایت پیوست های امنیتی و اجتماعی این واگذاری و بی توجهی به رفع اختلافات با مردم منطقه، این مزایده موجب تنش های جدی اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
ای کاش نظری هم به واگذاری نیروگاه سبلان اردبیل که ننگی بر تاریخ اقتصادی اردبیل در زمان احمدی نژاد بود می شد که تنها مگا پروژه استان به..... رفت... ای کاش وضعیت کارکنان نیروگاه را که زیر لگدهای ظلم له می شوند پیگیری می نمودند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
مردم اردبیل نه تنهاکشت صنعت مغان بلکه به نیروگاه سبلان اردیبل هم کفن بپوشد.نیروگاه سبلان اردبیل بزرگترین پرژه استان بودکه متاسفانه درزمان احمدی نژادمدیران ونمایندگان بی لیاقت دست هم دست دادندنیروگاه را به عنوان رددیون ازبابت بدهی استان قزوین به یک نهاد غیرتخصصی واگذارکردند .متاسفانه بعدازواگذاری نه تنها هیچ سودی به استان نداشته به مردم استان هم توهین شده است .مسولین محترم .نمایندگان محترم .امام جمعه محترم همانطوری که مستحضریدواگذاری این نیروگاه خلاف اصل 44 قانون اساسی است .بایدجلوی این واگذاری غیرقانونی گرفته شودومجددابه صورت واقعی واگذار شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
امیدوارم نمایندگان محترم استان به فکردنبال ابطال واگذاری نیروگاه سبلان هم باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار