کد خبر: ۶۴۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ 08 August 2018

براساس پیش آگاهی قبل ، هوای بطور نسبی سرد و بارشی طی اکثر روزهای باقیمانده مرداد در منطقه اردبیل مستقر خواهد بود. الگوی کنونی نشانگر فعالیت یک ناوه اطلسی روی شرق بالکان و قفقاز است که به خاطر پدیده بلاکینگ (ایستایی) حرکت بسیار آرامی دارد و ضمن دریافت رطوبت از گستره های آبی پیرامون خود تقویت شده و امواج تناوبی آن روانه قسمت هایی از نوار شمالی ایران در جنوب غرب کاسپین و استان اردبیل میشود. برآیند این الگو هوای ابری متمایل به سرد ، گاهی مه آلود و باران ریزه به ویژه در نقاط شرقی و شمالی استان اردبیل است.
همچنین با شکل گیری جریانهای همرفتی در تراز میانی و تشکیل ابرهای کومولونیمبوس وقوع متناوب رگبار و رعدوبرق موقت ولی شدید از سحرگاه چهارشنبه تا ۲۱ مرداد در بعضی نقاط و به خصوص کوهپایه ها و بلندی های منتهی به گیلان انتظار میرود که در سحرگاه چهارشنبه (ساعاتی دیگر) و از شامگاه جمعه تا یکشنبه شدت زیاد خواهد داشت و باتوجه به شرایط فصلی و خشکی زمینها میتواند منجر به سیلابهای موقت ولی ویرانگر شود.
از ۲۴ مرداد با دور شدن تدریجی ناوه و حاکمیت پرارتفاع ، خط گرما به عرضهای شمالی پیشروی کرده و ۳ تا ۵ درجه بر میانگین دمای هوا افزوده میشود ولی به خاطر وجود مراکز پرفشار محلی در اکثر روزها هوا تمایل به خنکی خواهد داشت.

مسعود وسیله

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار