شهردار اردبیل؛
شهردار اردبیل گفت: ۳۵ طرح هندسی برای اصلاح تقاطع‌های شهر اردبیل اجرا می‌شود و سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار در اردبیل شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 05 August 2018
35 طرح هندسی برای اصلاح تقاطع‌های شهر اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در بازدید از پروژه‌های عمرانی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 35 طرح هندسی برای اصلاح تقاطع های شهر اجرا می‌شود و از ابتدای سال 97 تاکنون عملیات اجرایی 14طرح هندسی به اتمام رسیده و اجرای مابقی طرح ها نیز همچنان ادامه دارد.

 وی گفت: از آن جایی که تقاطع‌ها به عنوان نقاط بحرانی در عملکرد شبکه معابر شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، از این رو اصلاح هندسی تقاطع‌های شهر در اولویت کارهای عمرانی شهرداری اردبیل قرار گرفته و اجرا می‌شود.

وی گفت: طراحی مناسب تقاطع‌ها از لحاظ هندسی و بهینه بودن پارامترهای ترافیکی، عملکردی و کنترلی آنها،گام مهمی در ایمن سازی و کاهش تصادفات است و ضروری است مطلوبیت سفرهای شهری افزایش یابد.

شهردار اردبیل بیان کرد: حجـم بالای جمعیت شهر، روند رو به رشـد سـفرهای روزانـه و فرایند موتوریزه شدن شهرها، شرایطی را بـه وجـود آورده است که مسئله حمل و نقل به یکی از چالش های اصـلی شهر اردبیل تبدیل شده است و تمام اهتمام این مجموعه برای حل رفع گره های ترافیکی و کاهش بار ترافیکی در شهر است.

لطف اللهیان به ضرورت توجه ویژه و دقت بیشتر به معابر شهری، حلقه های واسط و رشته های ارتباطی بناها و سایر فضاهای شهری تاکید کرد و افزود: این شاخصه ها بیشترین کارکرد را در زندگی شهری دارند چرا که حیاتی ترین نقش ها را برای پویایی یک شهر رقـم مـیزنـند.

وی افزود: از آن جایی که یـک طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست محیطـی و معضـلات روانـی و اجتماعی را در شهر کاهش می‌دهد، امروزه بیش از پیش نیاز به اجرای طرح های هندسی در سطح شهر دیده می‌شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه روانسازی جریان ترافیک به واسطه طراحی هندسی فنی امکانپذیر است، گفت: در این راستا معـابر و تقاطعات شـهری کـه پرتردد بوده و بار ترافیکی بیشتری دارند انتخاب شده و عملیات طرح اصلاح هندسی در آن ها اجرایی می شود.

لطف‌اللهیان گفت: بـا رفـع مسـائل و مشکلات تردد در تقاطع ها و معابر می تـوان ظرفیـت شبکه را افزایش داد که خود سبب بهبود وضعیت ترافیــک، کــاهش مصــرف ســوخت، بهبود شــرایط زیست محیطی و توسعه شبکه ارتبـاطی خواهد شـد.

وی گفت: شهرداری اردبیل در سال جاری اقدام به اصلاح هندسی 34 مورد از معابر و تقاطعات حادثه خیز و یا دارای ترافیک سنگین در مناطق 5 گانه نموده است که این تعداد اصلاح هندسی تاکنون بی سابقه بوده است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: از این تعداد اصلاح هندسی 14 مورد به صورت کامل اجرا شده است ، 11 مورد در حال اجرا بوده و مابقی تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

لطف‌اللهیان از اتمام طرح اصلاح هندسی خیابان دانشگاه، میدان ججین ، میدان نیار ، ورودی شورابیل از سمت کتابخانه ، میدان شهید عوض زاده ،شهرک اداری ، تقاطع رضوان ، میدان مادر ، بزرگراه شهدا ، میدان سینا ، میدان شاهد خبر داد و عنوان کرد: اصلاح هندسی میدان 15 خرداد ، خیابان مقدس ، شهرک بعثت، سه راهی اتوبوسرانی، شهرک نادری، ایجاد میدان در آخرملاباشی، میدان وحدت، خروجی زرناس نیز در حال اجرا است.

شهردار اردبیل گفت: اصلاح هندسی سه راه نیروگاه، میدان ایثار، ورودی محله آل عبا، تقاطع کلخوران ، سه راهی آقاباقر جزو طرح هایی است که در دستور کار قرار گرفته است و با تلاش همکاران شهرداری به زودی به اتمام خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار